وزیر علوم:

دولت مردمی با رشد تولید در تلاش برای فراگیر کردن اشتغال است

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه نهضت اشتغال مهمترین رویکرد دولت سیزدهم برای حل بیکاری جوانان جامعه است گفت: دولت مردمی با رشد تولید و مهار تورم در تلاش است تا اشتغال را در بین جوانان فراگیر کند.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر همدان اضافه کرد: ایجاد اشتغال از طریق تولید تحقق خواهد یافت و باعث می‌شود تا جوانان به موقع ازدواج کرده و تشکیل خانواده بدهند و از این رو همه مشکلات اجتماعی نیز کاهش می‌یابد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه نهضت اشتغال باید جدی گرفته شود، بیان کرد: همه امکانات کشور را برای ایجاد اشتغال و رونق تولید بسیج کنیم و با تبدیل آن به نهضت ملی قطع به یقین می‌توانیم امید و هویت جوانان را ارتقا بدهیم.

زلفی گل در ادامه با اشاره به دستاورد‌های مهم بین المللی دولت سیزدهم در ماه‌های گذشته گفت: دولت مردمی سیزدهم بالاترین میزان رقابت در عرصه‌های بین المللی با کشور‌های همسایه در دیپلماسی علمی و سیاسی دارد و این شیوه در واقع نزدیک‌ترین شباهت و قرابت با ایده‌ها و آرمان‌های امام راحل است.

وی هدایت‌های راهبردی و حکیمانه مقام معظم رهبری را مدنظر دولت سیزدهم دانست و گفت: امروزه در عرصه‌های فراملی، حوزه دیپلماسی ما به جای التماسی، تعاملی و هم افزا است و روابط جمهوری اسلامی با کشور‌های همسایه نیز روز به روز در حال توسعه است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دولت سیزدهم ارتباط صمیمانه با کشور‌های همسایه را در دستور کار دارد، خاطرنشان کرد: کشور‌های همسایه بیش از ۵۳۰ میلیون جمعیت دارند و اولویت ما تعامل با کشور‌های همسایه به خصوص اسلامی است و براین اساس روابط ایران با کشور‌های حوزه خلیج فارس در حال بهبودی و افزایش محبت و صمیمیت است.

وی با تاکید بر اینکه دولت توجه ویژه به علم را سرلوحه کار خود قرار داده و می‌داند از طریق علم هر کاری را می‌شود انجام داد، افزود: اوایل انقلاب پزشکان ما اغلب هندی، بنگلادشی و فلیپینی بودند، اما امروز انبوه تورسیم پزشکی را داریم که از کشور‌های دیگر برای درمان به ایران سفر می‌کنند.

زلفی گل اضافه کرد: دولت سیزدهم به این مهم اعتقاد دارد که علم به کشور قدرت فرازمینی و فرامکانی می‌دهد و نظم نوین جهانی از طریق علم و دانش حاکم خواهد شد و آینده نظم نوین جهانی را هوش مصنوعی، علوم شناختی، اینترنت اشیا و قدرت فضایی تعیین می‌کند.

وی ادامه داد: کشور‌های پیشرفته با استفاده از علم در حال تسخیر سایر سیاره‌های منظومه شمسی هستند و معادن سایر سیاره‌ها را استخراج می‌کنند و باور داریم که از طریق دانایی می‌شود کشور را اداره کرد.

وی گفت: امروزه بنیان راهبردی جهان بر پایه علم، فناوری و نوآوری است و هم اکنون به یُمن پیروزی انقلاب اسلامی، کشورمان در عرصه‌های مختلف به پیشرفت‌های بزرگ رسیده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: بر این اساس در عرصه‌های پزشکی، دارویی، نانو، زیست فناوری، تسهیلات نظامی و انتظامی، هوا فضا، هوش مصنوعی، علوم شناختی و سایر علوم نوپدید شاهد پیشرفت‌های ارزنده در کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه سیاست گذاران مطرح جهان می‌دانند که کشور گشایی از طریق جنگ مقدور نیست، گفت: هم اکنون جهانیان به دنبال جنگ و صلح ارزان هستند.

وی افزود: برای گسترش فرهنگ و تمدن باید برای علم و فناوری هزینه شود چرا که هزینه کردن برای علم و فناوری بهترین نوع سرمایه گذاری برای آینده کشور و آیندگان است.

زلفی گل، افزایش قدرت نرم را سرلوحه سیاست‌های نظام جمهوی اسلامی دانست و گفت: باید به گونه‌ای رفتار کرد که رفاه و آسایش به خوبی نزد مردم حاکم شود و صادرات محصولات به سایر کشور‌ها به گونه‌ای باشد که علاقه مندی آن‌ها به کشورمان را نیز جلب کند.

برچسب ها: اشتغال ، وزیر علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.