رئیس دبیرخانه اشراف کلی فرماندهی نداجا خبر داد:

ناو گروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش پیام آور شکست تحریم های دشمنان

امیر دریادار دوم دستگردی گفت: مأموریت موفقیت آمیز ناو گروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش پیام آور شکست تحریم‌های دشمنان و حرکت رو به جلوی ایران است.

امیر دریادار دوم دستگردی رئیس دبیرخانه اشراف کلی فرماندهی نیروی دریایی ارتش در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) گفت: رسالت نیروی دریای ارتش حضور در مناطق مختلف و برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران در نقاط مختلف جهان است.

او افزود: نیروی دریای ارتش با تشکیل سه فرماندهی اقیانوسی در اقیانوس‌های هند، آرام و اطلس به دنبال آن است که فعالیت و حضور خود را با هدف سفر‌های اقیانوس پیما دنبال کند.

امیر دریادار دوم دستگردی اظهار کرد: ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن دنا و ناو بندر مکران پس از طی ۶۵ هزار کیلومتر دریانوردی به دور کره زمین و عبور از اقیانوس‌های هند، آرام و اطلس در سال جاری مأموریت خود را به خوبی انجام داد.

رئیس دبیرخانه اشراف کلی فرماندهی نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ناوگروه ۸۶ ارتش با پیام صلح و دوستی در آب‌های جهان دریانوردی کرد، ادامه داد: نیروی دریایی ارتش دارای جایگاه اثرگذار در تقویت قدرت نظامی، صیانت از منافع ملی و دستیابی به اهداف دفاعی است و از این پس هم کشور را در دستیابی به یک سیاست دفاعی موفق و کارآمد یاری خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه یکی از عوامل موثر قدرت در جهان حضور موثر کشور‌ها در آب‌های جهانی است، گفت: حضور در دریا‌ها می‌تواند علاوه بر گسترش دیپلماسی و تحکیم روابط با کشور‌های دوست در سطح جهان، نقش مهمی در توسعه راهبرد دریامحور جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

امیر دریادار دوم دستگردی تصریح کرد: مسیر ۳۶۰ درجه‌ای که ناوگروه ۸۶ برای خود انتخاب کرد، مسیری است که تاکنون در تاریخ دریانوردی نظامی ایران سابقه نداشته و اولین بار است که چنین مسیری انتخاب و طی شد.

رئیس دبیرخانه اشراف کلی فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناوگروه ۸۶ شعار ما می‌توانیم را تحقق بخشید و توانایی ایرانیان در حوزه دریانوردی را به جهانیان ثابت کرد، زیرا معدود کشور‌هایی هستند که توانسته‌اند چنین مسافتی را طی کنند.

او بیان کرد: این اقدام، چون بدون کمک اطلاعاتی و لجستیکی سایر کشور‌ها و با استفاده از ۲ شناور ساخت ایران انجام شد، برای دیگر کشور‌ها این پیام را داشته که چنانچه دشمنان، ایران را مورد تحریم‌های همه‌جانبه هم قرار دهند، باز هم نمی‌توانند حرکت رو به جلوی کشورمان را متوقف کنند.

امیر دریادار دوم دستگردی افزود: از طرفی این اقدام باعث افزایش عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران در دریا و اقیانوس شده و دلایل تأکید رهبر معظم انقلاب را بر استفاده از مزیت برخورداری از دریا همچنین افزایش توان نیروی دریایی مشخص می‌سازد.

رئیس دبیرخانه اشراف کلی فرماندهی نیروی دریایی ارتش گفت: اگر تنگه هرمز، مالاکا و باب المندب را به عنوان سه رأس یک مثلث در نظر بگیریم، عمده تجارت دریایی از دل این مثلث می‌گذرد که بیشترین تهدید‌ها علیه شناور‌های تجاری کشور‌ها نیز در این منطقه روی می‌دهد.

او ادامه داد: نیروی دریایی ارتش امروز از مهم‌‏ترین بازیگران ایجاد امنیت در این مناطق محسوب می‌شود که با فرمان فرماندهی معظم کل قوا نه تنها در حوزه تأمین امنیت مرز‌های آبی و دفاع از منافع ملی خود موفقیت چشمگیری کسب کرده، بلکه نگاه خود را از مرز‌های آبی داخلی به دوردست برده و این نشان‌دهنده ایفای نقش بین‌المللی و تأمین امنیت در دریا‌ها برای خود و سایر کشورهاست.

امیر دریادار دوم دستگردی با اشاره به اینکه ایران با ۱۵ همسایه خود یعنی ۸۰ درصد همسایگان دارای مرز آبی است، افزود: فرصت‌های تجاری برای ما در دریا قرار دارد و تهدید‌های که صورت می‌گیرد نیز عمدتا از طریق دریاست پس باید برای دفاع از منافع ملی، خودمان را مهیا می‌کردیم.

رئیس دبیرخانه اشراف کلی فرماندهی نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: عصر امروز عصر اقتصاد آبی و اقتصاد مبتنی بر دریا‌های عمیق و اقیانوسی است پس حفاظت و حراست از این منافع مهم است و ما سربازان ولایت در پی انتقال هوشمندانه میراث بزرگ انقلاب به نسل جدید هستیم و تلاش می‌کنیم انقلاب اسلامی را به سمت تمدن سازی و ظهور امام عصر (عج) هدایت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.