ادعای بلژیک درباره آزادی سه شهروند اروپایی زندانی در ایران

دولت بلژیک مدعی شد که سه شهروند اروپایی، که دو نفر از آن‌ها اتریشی و یک نفر دانمارکی است از زندان‌های ایران آزاد شده‌اند.

سخنگوی دولت بلژیک امروز جمعه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت که سه اروپایی دیگر با دیپلمات ایرانی اسدالله اسدی در مبادله زندانیان ایران و بلژیک مبادله شده اند که منجر به آزادی اولیویر واندکاستیل، امدادگر بلژیکی در هفته گذشته شد و امروز دو اتریشی و یک دانمارکی طبق توافق دو کشور آزاد شدند.

در روز‌های گذشته «الکساندر دی کرو» نخست‌ وزیر بلژیک در مصاحبه با هفته‌نامه بلژیکی «لُ ویف» تبادل زندانی با ایران بر اساس اصل ۱۶۷ قانون اساسی را توضیح داد.

«اولیویه وندکاستیل» زندانی بلژیکی در ایران بود که با «اسدالله اسدی» مبادله شد و دی کرو در این مصاحبه گفت: «ما می‌خواستیم رویه مبتنی بر معاهده انتقال را دنبال کنیم در چارچوب قانون و به صورت دموکراتیک. بحث در مجلس آسان نبود، اما اکثریت آرا برای استفاده از این قرارداد انتقال وجود داشت.»

روز جمعه هفته گذشته وزارت امورخارجه عمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که میانجی‌گری‌های این کشور بین ایران و بلژیک برای حل مسئله شهروندان بازداشت‌ شده دو کشور موفق بوده است و افزود که زندانیان مبادله شده به مسقط منتقل خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار