۲ هزار هکتار زمین آماده به شهر ملایر الحاق شد

فرماندار ملایر گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، ۲ هزار هکتار زمین آماده الحاق به شهر ملایر است.

سلمان اسماعیلی در همایش فرزندآوری و جوانی جمعیت در شهرستان ملایر با بیان اینکه ۲ هزار هکتار به وسعت کنونی ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار شهر ملایر اضافه خواهد شد، گفت: در پنج شهر دیگر نیز الحاق زمین برای طرح نهضت ملی مسکن الحاق و یا در دست الحاق است.

فرماندار ملایر گفت: اعطای زمین رایگان به متولدین فرزند سوم از ۱۴ آبان ۱۴۰۰ تاکنون، یکی از بند‌های قانون جوانی جمعیت است که این بند مهم در راستای اجرایی شدن این قانون در شهرستان ملایر در دست اقدام است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه برگزاری این دست از همایش‌ها باید گره‌ای از مشکل جمعیت باز کند، گفت: با وجود اینکه دستورالعمل‌ها و اقدامات خوبی در کشور اجرا شده و قانون مترقی، جامع و کامل جوانی جمعیت در مجلس به تصویب رسیده، اما هنوز آمار‌ها نگران کننده است و عموما مردم پیری جمعیت را باور نکرده‌اند.

او با اشاره به وضعیت ثبت وقایع چهارگانه ولادت، فوت، ازدواج و طلاق در شهرستان ملایر، گفت: سال ۱۴۰۰ مجموع ولادت‌ها در این شهرستان سه هزار و ۶۵۹ نفر بود که سال گذشته به سه هزار و ۵۳۹ نفر رسید و شاهد کاهش بیش از سه درصدی میزان ولادت‌ها بودیم.

فرماندار ملایر گفت: این در حالیست که سال گذشته برای فرزندآوری چهار هزار و ۱۳۵ فقره وام با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان و برای ازدواج سه هزار و ۶۰۳ فقره وام با ۳۷ میلیارد تومان اعتبار داده شد و در مجموع برای فرزندآوری و ازدواج حدود ۴۹ میلیارد تومان تسهیلات در این شهرستان اعطا شد.

اسماعیلی با بیان اینکه اعطای این رقم تسهیلات در مقایسه با سال‌های گذشته بی‌سابقه است، گفت: ۲ هزار و ۱۷۶ فقره ازدواج سال ۱۴۰۰ در این شهرستان ثبت شد که این رقم در سال گذشته ۲ هزار و ۱۳۰ فقره ازدواج بود و شاهد کاهش ۲ درصدی ازدواج بودیم و در مدت یاد شده واقعه طلاق از ۶۸۷ مورد به ۷۳۴ مورد در سال گذشته رسید.

برچسب ها: مسکن ، الحاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.