شبکه آب شرب گرمی وصل می‌شود/ پیگیری اقدامات لازم در مناطق سیل‌زده تا بازگشت روند عادی زندگی

استاندار اردبیل گفت: با تلاش‌های ۳ شیفته برای ترمیم این خط لوله، شبکه آب شرب شهرستان گرمی وصل می‌شود.

سیدحامد عاملی در نشست کمیته مدیریت بحران شهرستان گرمی با حضور معاون مدیریت بحران کشور، اظهار کرد: در روز‌های گذشته به‌دنبال سیل رخ‌داده در سطح شهرستان گرمی، آب شرب شهر گرمی و چند روستای این شهرستان قطع شده بود که با ذخیره‌سازی آب شرب تصفیه‌شده و ترمیم خط انتقال آب‌رسانی، آب شرب مناطق مذکور تا ساعات آتی وصل می‌شود.

او افزود: ترمیم خط انتقال آب شرب شهرستان گرمی در روز‌های اخیر ۳ شیفته در دستور کار بوده و پس از ترمیم، حجم انتقال آب شرب ۲۴۰ لیتر در ثانیه خواهد بود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: بارش‌های سیل‌آسای چند هفته اخیر در سطح استان اردبیل، مشکلاتی اعم از مسدود شدن محور سرچم و برخی مشکلات در نقاط مختلف استان پدید آورده بود، اما در عین حال با این بارش‌ها، سد‌ها و آب‌های زیرزمینی استان از وضعیت بحرانی خارج شدند.

ارسال برآورد خسارات سیل گرمی به مرکز مدیریت بحران کشور

عاملی با اشاره به این‌که کمیته مدیریت بحران شهرستان گرمی از ساعات اولیه سیل برگزار شده است، گفت: سیل اخیر شهرستان گرمی به ۳۵ روستا، شهرک ولیعصر (عج) شهر گرمی، شهرک صنعتی و مزارع کشاورزی و گلخانه‌ای خسارات قابل توجهی را وارد کرده و موجب اخلال در زندگی و کسب‌وکار مردم شهرستان شده که بخشی از خسارات وارده برآورد شده و مابقی تا فردا انجام می‌شود و نهایتا جهت پرداخت خسارات، به مرکز مدیریت بحران کشور ارسال خواهد شد.

او ادامه داد: برخی مسیل‌ها نیازمند اقداماتی هستند که در دستور کار راهداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار داشته و عملیات‌های اجرایی در دستور کار خواهد بود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: از ساعات اولیه سیل، دستگاه‌های اجرایی، خدمات‌رسان و جهادی جهت انجام اقدامات لازم و خدمت‌رسانی در سطح شهرستان مستقر شدند و طی ۳ روز اخیر آب‌رسانی با تانکر، پخش آب معدنی و توزیع غذای گرم در مناطق سیل‌زده شهرستان گرمی در دستور کار بوده که تا بازگشت روند زندگی عادی مردم، اقدامات لازم و اساسی در سطح ملی و استانی پیگیری خواهد شد.

عاملی گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده طی روز‌های آینده، مجددا بارش‌هایی در سطح شهرستان گرمی رخ خواهد داد که باید کلیه مدیران دستگاه‌ها اقدامات لازم اعم از بازگشایی مسیل‌ها و استحکام‌سازی‌ها را جهت عدم تکرار مشکلات رخ‌داده اخیر را در دستور کار قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.