استاندار اردبیل:

ارتقای وضعیت آموزش‌وپرورش اردبیل نیازمند برنامه عملیاتی است

استاندار اردبیل گفت: بهبود وضعیت آموزش‌وپرورش در پیشرفت استان تأثیرگذار بوده و با توجه به این حوزه است که اقدامات زیربنایی دیگر هم نتیجه‌بخش خواهد بود.

سیدحامد عاملی استاندار اردبیل در شورای مشورتی آموزش‌وپرورش با حضور فعالان و پیشکسوتان مسؤولان این حوزه بیان کرد: به‌دلیل تأثیرگذاری ارتقای وضعیت آموزش‌وپرورش در پیشرفت استان اردبیل، برنامه‌ریزی عملیاتی در این راستا ضروری بوده و با توجه به این حوزه است که اقدامات زیربنایی دیگر هم نتیجه‌بخش خواهد بود.

او افزود: لازم است به غیر از رویه‌های اداری و اقدامات عمومی در حوزه آموزش‌وپرورش، مقایسه بین استان اردبیل و استان‌های دیگر انجام و زمینه‌های رشد و پیشرفت این بخش تقویت شود.

استاندار اردبیل با تأکید بر تربیت نسل فرهیخته، توانمند و با مبانی فکری مناسب، ادامه داد: در این راستا باید اقدامات تربیتی با درجه‌بندی مدارس و شناسایی و جایگزین کردن مدیران توانمند و موفق مدارس انجام شود.

شورای مدرسه و آموزش‌وپرورش برای اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کنند

عاملی با اشاره به این‌که در کنار توسعه فیزیکی و اقدامات زیرساختی باید آموزش‌وپرورش را در ریل تعالی حرکت دهیم، گفت: سرمایه اصلی استان اردبیل دانش‌آموزان هستند و باید با اقدامات اولیه در عرصه تربیتی، نتیجه تغییر و تحولات را در این حوزه طی سال‌های بعد شاهد باشیم.

او تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه اوقات فراغت دانش‌آموزان، شورای مدرسه و آموزش‌وپرورش باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری دوره‌های مهارت‌های زندگی، آموزش ویژه کنکوری‌ها، آموزش‌های سلامت‌محور و آگاه‌سازی سبک زندگی و تغذیه سالم داشته باشند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و اتخاذ سیاست‌های مناسب، می‌توان در آینده شاهد تغییرات و ارتقای این حوزه باشیم.

گفتنی است؛ در این نشست هر یک از اعضای حاضر که جمعی از فعالان باسابقه حوزه تعلیم و تربیت بودند، نکات ضعف و قوت برنامه‌ها و موارد ضروری برای تقویت در حوزه آموزش‌وپرورش را تشریح کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.