۱۰ بنای تاریخی شهر تاریخی استرآباد در حال مرمت است

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان گفت: در حال حاضر ۱۰ بنای تاریخی در شهر تاریخی استرآباد (گرگان) با همکاری بخش خصوصی در حال بازسازی و مرمت است.

محمدجواد ساوری گفت: این بنا‌ها با حجم سرمایه‌گذاری ۷۳۰ میلیارد ریال در حال مرمت و بهره‌برداری با کاربری گردشگری و فرهنگی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: در شهر تاریخی استرآباد حدود ۸۰۰ بنای تاریخی داریم که سالیان گذشته حدود ۵۰ بنای آن با همکاری دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل و مشارکت سرمایه‌گذاران مورد مرمت اصولی قرار گرفته است.

او ادامه داد: امیدواریم با تخصیص منابع مناسب از اعتبارات دولتی و کمک بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاران بتوانیم این آثار را مرمت و احیا کنیم.

ساوری بیان کرد: مالکان بنا‌های تاریخی استان که متقاضی مرمت بنا و بهره‌برداری آن با کاربری گردشگری و فرهنگی هستند می‌توانند با مراجعه به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و یا ادارات شهرستانی درخواست خود را برای رسیدگی اعلام کنند.

او اضافه کرد: مالکان بنا‌های تاریخی دارای شرایط می‌توانند از تسهیلات بازسازی و مرمت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای تبدیل بنای خود به مکانی برای فعالیت اقتصادی بهره‌مند شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: با مرمت بنا‌های تاریخی و استفاده از آن با کاربری‌های گردشگری و فرهنگی علاوه بر اشتغال‌زایی و درآمدزایی، مهم‌ترین موضوع حفظ هویت بنا و میراث‌فرهنگی گذشتگان این سرزمین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.