اهدای خون توسط دانشگاهیان دانشگاه ولایت ایرانشهر

دانشگاهیان دانشگاه ولایت ایرانشهر با اهدای خون خود به یاری بیماران و نیازمندان خون شتافتند.

با توجه به نیاز مبرم مراکز درمانی و بیمارستانی شهرستان ایرانشهر به انواع گروه‌های خونی در این برهه زمانی، و با پیگیری معاونت فرهنگی و اجتماعی، واحد سیار سازمان انتقال خون شهرستان در مرکز جامع سلامت فرهیختگان دانشگاه مستقر گردید و دانشگاهیان دانشگاه ولایت با شعار" اهدای خون= اهدای زندگی"، خون خود را به بیماران و نیازمندان فرآورده‌های خونی اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان  گفت: ۵۰ درصد بانک خونی استان از واردات فراورده‌های خونی از سایر استان‌ها تأمین می‌شود و لازم است مردم با مشارکت بیشتر در اهدای ‏خون، نسبت به تأمین خون موردنیاز مراکز درمانی و بیماران همراهی کنند.

ابوالحسن صفدری افزود: از ‏هر واحد خونی سه فرآورده استخراج می‌شود و این بدان معناست که هر اهداکننده با اهدای خون جان سه نفر ‏را از مرگ حتمی نجات می‌دهد. ‏

وی؛ با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان از پر مصرف‌ترین استان‌های کشور است تاکید کرد: با این نیاز خونی، نا گریز هستیم از ۱۰ تا ۱۲ ‏استان دیگر اقدام به واردات خون کنیم. ‏

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در راستای بهبود وضعیت اقدام به فعال‌کردن تیم‌های سیار در جنوب استان در تمامی شهر‌ها و مناطقی ‏که دارای فرمانداری هستند، کرده‌ایم تا از این طریق مردم آگاه شده و در امر اهدای خون مشارکت بیشتری داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار