فعالیت ۷۰۰ سوارکار در باشگاه‌های سوارکاری استان قزوین

مسئول کمیته فنی هیئت سوارکاری استان قزوین گفت: در حال حاضر ۷۰۰ سوارکار در رده‌های سنتی مختلف در ۱۲ باشگاه خصوصی فعالیت می‌کنند.

بهنام جهانشاهی مسئول کمیته فنی هیئت سوارکاری استان گفت: در استان قزوین در حال حاضر ۱۲ باشگاه خصوصی فعال دارای مجوز سوارکاری هستیم و سه باشگاه هم در حال احداث و دریافت مجوز هستند و بیش از ۷۰۰ سوارکار در این باشگاه‌ها فعالیت می‌کنند.

جهانشاهی اظهارداشت: البته تعدادی سوارکار غیر رسمی داریم که در رشته‌های کورس و زیبایی فعالیت می‌کنند و دارای اسب شخصی هستند و در مزارع و باغات خود اسب نگهداری می‌کنند که در آمار‌های رسمی دیده نشده است.

 وی بیان کرد: استعداد‌های ورزشی در رسته سوارکاری در رده نونهال و نوجوان بیش از سه سال است که سواراکارانی در سطح رنکینگ قهرمانی کشور بودند و مقام‌های پنجم و هفتم و دهم دارند.

مسئول کمیته فنی هیئت سوارکاری استان قزوین اظهارداشت: در قهرمانی کشور فقط یک راند برگزار نمی‌شود بلکه گاهی چند روز و چند راند این رقابت‌ها برگزار می‌شود و سوارکاران سورت می‌شوند تا بهترین افراد برگزیده شوند.

 وی اضافه کرد: در حال حاضر سوارکاران رده سنی ۸ تا ۱۰ سال در رده نونهال و نوجوانان مقام‌های خوبی در کشور دارند که در صورت حمایت می‌توانند در مسابقات ملی بدرخشند.

جهانشاهی در خصوص جذب سوارکاران بیشتر در این رشته مهیج گفت: این ورزش شاید گران باشد، اما اگر نگاه صنعتی به آن داشته باشیم و از رویکرد آماتوری خارج شویم و تعداد اسب‌ها و باشگاه‌ها را افزایش دهیم هزینه‌ها کمتر می‌شود.

 وی اضافه کرد: هر چقدر این ورزش محدود شده و افراد کمتری وارد آن شوند هزینه‌ها بیشتر و گران می‌شود و اگر صنعتی سازی کنیم بشدت هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.