بستری ۲۶۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های فارس

هم اکنون ۲۶۶ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند که از این تعداد، ۴۱ بیمار مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، ۲ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۴۷۰ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۶۴ هزار و ۶۳۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۴۶ هزار و ۵۴۵ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۵ هزار و ۱۵۰ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۳۲ هزار و ۹۲۵ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹ هزار و ۴۸۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.
هم اکنون ۲۶۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۴۱ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همچنین مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، ۸ هزار و ۲۰۴ نفر است.

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۶ هزار و ۳۹۳ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب ۴ دز، به ۸ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۹۷۶ دز رسیده که از این تعداد ۳ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۵۵۱ دز نوبت اول، ۳ میلیون و ۱۴۲ هزار و ۵۵۳ دز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۳۲۹ دز نوبت سوم و ۱۳۶ هزار و ۵۴۳ دز یادآور واکسن بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.