رهاسازی ۱۳۰ میلیون مترمکعب آب از تونل کانی سیب به دریاچه ارومیه

معاون اجرایی طرح انتقال آب سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه گفت: ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب از تونل کانی سیب به دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

مکائیل بهادری معاون اجرایی طرح انتقال آب سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه گفت: با بهره‌برداری فاز اول طرح انتقال آب از سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه تا امروز ۱۳۰ میلیون مترمکعب آب به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه تدوین‌شده در فاز اول امکان انتقال ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه ایجاد شده است، افزود: اگر آب کافی در استان بود این میزان آب نیز به سمت دریاچه رهاسازی می‌شد، اما با توجه به منابع آبی تاکنون ۱۳۰ میلیون مترمکعب آب رهاسازی شده است.

بهادری در خصوص برداشت آب در مسیر تونل انتقال آب از سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه نیز اضافه کرد: بخشی از تونل روباز است و بی‌شک در مسیر خواهد بود برخی کشاورزان که اقدام به برداشت کنند، اما گشت‌های نظارتی از سوی محیط زیست و امور آب بر این موضوع نظارت دارند و تاکنون نیز برخی پمپ‌های غیرمجاز در مسیر جمع‌آوری شده‌اند.

معاون اجرایی طرح انتقال آب سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه در خصوص تکمیل طرح انتقال آب از کانی‌سیب به سمت دریاچه ارومیه گفت: فاز دوم این طرح کانال بادین آباد است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به بهره‌برداری رسیده و وارد مدار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.