ساخت آبشخور حیات وحش در لامرد از سوی خانواده شهید

کوه هوای علامرودشت در شهرستان لامرد این بار شاهد احداث آبشخوری برای حیات وحش به همت خانواده طلبه شهید محمود تقوی بود، آبشخور حیات وحش در منطقه محیط زیستی کوه هوا با هزینه‌ای معادل ۵۰۰ میلیون ریال ساخته شده است.

حمزه برومندفر رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد، ساخت آبشخور برای حیات وحش را زاییده تفکر نیک اندیشانه خیرین در این شهرستان دانست و گفت: در سال ۱۴۰۲ با همت خیرین و همیاران و دوستداران و انجمن‌های محیط زیست شهرستان لامرد، انجمن زمین و زندگی علامرودشت در کوه هوای علامرودشت چندین آبشخور ساخت شد و این بار به همت خانواده شهید و به یاد شهید این کار نیک انجام شده است.

او گفت: این آبشخور به همت و به یاد شهید بزرگوار، طلبه شهید محمود تقوی متولد ۱۳۴۵ از روستای "نیرویی" از توابع شهرستان لامرد که در سال ۶۵ در محل شلمچه به شهادت رسید ساخته شده است.

این مقام مسئول گفت: وجود این آبشخور‌ها برای جلوگیری از مهاجرت حیات وحش به مناطق دیگر شهرستان وکوه پایه‌ها بسیار ضرورت دارد و باعث جلوگیری از شکار این گونه‌های ارزشمند می‌شود، با این آبشخور‌ها جمعا ۱۰ آبشخور ساخته شده یا بازسازی گردیده است که در تابستان سوزان، آب مورد نیاز منطقه‌ای به وسعت ۱۳۰ هزار هکتار را تامین می‌کند. 

برومند فر در ادامه برخی از مزایای ساخت آبشخور برای حیات وحش را برشمرد و گفت: آبرسانی به مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست شهرستان با بهره گیری از آبشخور‌ها با هدف احیاء زیستگاه و زیست بوم‌های خشک زی حیات وحش انجام می‌شود، تأمین آب و غذای مورد نیاز حیات وحش، حفظ شرایط مطلوب اکولوژیکی زیستگاه، حفظ و افزایش گونه‌های جانوری حیات وحش و جلوگیری از کاهش جمعیت با بهره گیری از آبشخور‌ها در حال انجام است. 

او گفت: به منظور پیشگیری از شیوع و انتشار بیماری‌های حیات وحش آبشخور‌ها و اطراف آن بصورت مداوم با مواد ضدعفونی کننده شستشو و گند زدایی می‌شود. 

منطقه شکارممنوع کوه هوا و تنگ‌خور در جنوب استان فارس است که با وسعت ۱۲۹ هزار و ۶۵۸ هکتار در جنوب استان فارس قرار دارد و از نظر تقسیمات سیاسی در حوزه سه شهرستان لامرد شمال غرب، شمال و شمال شرق بخش علامرودشت، خنج بخش محمله و گراش دهستان خلیلی واقع شده است و یکی از ۲۰ منطقه شکارممنوع استان فارس به‌شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.