ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در مهاباد بیشتر از میانگین استانی است

مسئول واحد مکانیزاسیون جهادکشاورزی مهاباد گفت: هم اکنون ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در این شهرستان ۱.۴۴ اسب بخار در هر هکتار است.

محمد قسیم ربانی مسئول واحد مکانیزاسیون جهادکشاورزی مهاباد گفت: هم اکنون ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در این شهرستان ۱.۴۴ اسب بخار در هر هکتار است که این مقدار از میانگین استان آذربایجان غربی بیشتر است.

وی با اشاره به ضریب مکانیزاسیون در برخی از شهرستان‌های استان افزود: هم اکنون ظریب مکانیزاسیون در پیرانشهر ۴ اسب بخار در هکتار، در ماکو و پلدشت ۲ اسب بخار در هکتار و در بوکان ۱.۲ اسب بخار در هکتار است.

ربانی اضافه کرد: با توجه به بالا بودن میانگین ادوات کشاورزی شهرستان و برای نوسازی ناوگان کشاورزی و ارتقای عملکرد و جلوگیری از هدر رفت محصولات، مدیریت جهاد کشاورزی در این ارتباط تمام توان خود را بکار گرفته تا نوسازی ناوگان ادوات کشاورزی پیوسته انجام شود.

به گفته وی، مرحله دوم سوخت کشاورزان نیز از اول تیر تا پایان شهریور همزمان با آغاز عملیات برداشت محصول به ادوات و ماشین آلات بخش کشاورزی از جمله کمباین اختصاص داده می‌شود.

مهاباد دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است؛ این شهرستان با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۲۶ درصد اقتصاد آن مربوط به بخش کشاورزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.