تولید سالانه بیش از ۶ میلیون تن محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات گیاهی آذربایجان غربی گفت: این استان سالانه با تولید ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی یکی از قطب‌های مهم این بخش در کشور به شمار می‌رود.

علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی آذربایجان غربی با بیان اینکه کل تولیدات بخش کشاورزی استان سالانه  ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تن است، گفت: سالانه بیش از ۱.۵ میلیون تن محصول اعم از سبزی و سیفی، گل شاخه بریده و نهال در گلخانه‌ها تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین این استان در بین محصولات کشاورزی مانند چغندرقند، افتابگردان و کدو آجیلی رتبه اول کشوری و در سایر محصولات زراعی نیز دارای رتبه‌های برتر در سطح کشور است.

به گفته دیانتی، با توجه به منابع موجود استانی و در راستای ایجاد امنیت غذایی و تولید مواد غذایی کافی، مغذی و با کیفیت و موثر در سلامت جامعه اهداف این بخش ترسیم و سیاست گذاری می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی آذربایجان غربی همچنین رفتار‌های به زراعی را از ضروریات استان برای بهبود وضعیت دریاچه ارومیه ضروری اعلام کرد و گفت: توسعه گلخانه‌ها در راستای این هدف و صیانت از محیط زیست و در مسیر مدیریت غذایی در پی افزایش جمعیت و نیاز به افزایش تولید بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.