الزام پخش برخط مجامع عمومی چه اهمیتی دارد؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از اقدامات مهم حائز اهمیت که سبب بهبود وضعیت و افزایش شفافیت می‌شود، همین پخش برخط مجامع است.

آقای کوروش آسایش گفت: با ابلاغیه سازمان بورس پخش آنلاین مجامع عمومی الزامی شد که براین اساس شرکت موظف هستند که در آگهی دعوت به مجمع عمومی آدرس مشاهده بر خط مجامع توسط سهامداران را درج کنند و اقدامات لازم در این زمینه را فراهم کنند.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص اهمیت این اقدام گفت: در ابتدا باید گفت هر چقدر شفافیت افزایش پیدا کند کارایی هم زیاد‌تر می‌شود، یکی از اقدامات مهم حائز اهمیت که سبب بهبود وضعیت و افزایش شفافیت هم می‌شود همین پخش برخط مجامع است با پخش مجامع شرکت‌ها سهامدار به راحتی می‌تواند از وضعیت شرکت مطلع شود.

آسایش در ادامه افزود: نکته دیگر این که عدالت در خصوص دسترسی به اطلاعات برای همه سهامداران هم به سهولت برقرار می‌شود و دیگر سهامداری که امکان مشارکت در مجامع را ندارد از این حق قانونی خود محروم نیست.

او می‌گوید: مورد دیگر این که سهامداران با این دسترسی به پخش برخط با دید بهتر و تحلیل مطلوب‌تر می‌توانند در خصوص سهم‌های خود و نقش راهی که دارند تصمیم گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار