درخواست سازمان تبلیغات اسلامی از دولت برای توجه به فرهنگ

قائم مقام سازمان تبلیغات گفت: از مسئولان دولتی انتظار داریم همانطور که در حوزه‌های زیرساختی سرمایه‌گذاری می‌کنند، به حوزه فرهنگ هم توجه کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین روح الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در نشست خبری ستاد حجاب و عفاف سازمان تبلیغات اسلامی درباره رویکرد کلان سازمان تبلیغات اسلامی پیرامون حجاب گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب از ابتدای پدیده کشف حجاب درباره تلاش دشمن پیرامون دوقطبی‌سازی جامعه هشدار دادند، سیاست سازمان تبلیغات اسلامی تبیین ضرورت حفظ یکپارچگی جامعه و پرهیز از دوقطبی‌سازی بوده و است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حریزاوی ادامه داد: این سیاست به آن معنا نیست که ما باید نسبت به ترویج مسئولانه و هوشمندانه حجاب قصور داشته باشیم. ما از همان ابتدا در حین اینکه مراقبت می‌کردیم دوقطبی‌سازی دشمن شکل نگیرد، فعالیت ایجابی خود را در زمینه لزوم تبیین حجاب برای جامعه و آفات گسترش بی‌حجابی ادامه دادیم. 

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در مواجهه با پدیده‌های نوظهور فعالیت‌های جامعه تبلیغی و شبکه مبلغین در سراسر کشور دو گونه است. یکسری اقدام مستقیم و صریح است. این اقدامات پیرامون واقعه‌ای با اظهارنظر مستقیم و برپایی دوره‌های توجیهی همراه است. یکسری از اقدامات غیرمستقیم است. به عنوان مثال، برگزاری جشن‌های تکلیف در سراسر کشور مصداق اقدام غیرمستقیم بود، که مورد استقبال دختران نوجوان قرار گرفت. 

به گفته وی، برگزاری نمادین جشن تکلیف با حضور رهبر انقلاب با عنوان «جشن فرشتگان» مصداق دیگر این عمل بود. جشن «روزه اولی‌ها» هم نوع دیگری از جشن تکلیف در ماه رمضان بود، که در سراسر کشور برگزار شد؛ بنابراین فعالیت‌های ما در حوزه حجاب به صورت مستقیم و غیر مستقیم است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حریزاوی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک دستگاه فرهنگی و تبلیغی در حوزه ایجابی مسئولیت دارد، بیان کرد: مسئولیت حوزه سلبی با این نهاد نیست. همانطور که دشمن برای تخریب باور‌های مردم و جوانان سرمایه‌گذاری می‌کند، توقع می‌رود در زمینه مقوله‌های فرهنگی سرمایه‌گذاری جدی شود. انتظار دادیم همانطور که مسئولان دولتی در حوزه‌های زیرساختی سرمایه‌گذاری می‌کنند و در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی برنامه می‌چینند، در حوزه فرهنگ برنامه‌ریزی داشته باشند.

تعدادی از مدارس درگیر مسئله کشف حجاب شدند

حجت‌الاسلام و المسلمین عزت زمانی گفت: طی سالیان متمادی جدی‌ترین موضوع در مدارس دخترانه موضوع عفاف و نقش آن در مدارس بوده است. البته چندتا از مدارس به صورت جمعی درگیر مسئله کشف حجاب شدند. 

حجت‌الاسلام و المسلمین رضا عزت زمانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در نشست خبری ستاد حجاب و عفاف سازمان تبلیغات اسلامی به گزارشی پیرامون فعالیت‌های ایجابی این سازمان در رابطه با حجاب پرداخت و گفت: ما معتقدیم نباید به مسئله حجاب فقط به عنوان پوشش نگاه کرد. باید تمام جوانب و همه مخاطبین را درنظر گرفت و باید  حجاب در تمام مسائل زندگی از جمله ورزش، تفریح، سرگرمی، مد و پوشاک، لباس و عناصر فرهنگی پرداخت. 

حجت‌الاسلام و المسلمین عزت زمانی درباره مسئله عفاف و حجاب در مدارس دخترانه افزود: طی سالیان متمادی جدی‌ترین موضوع در مدارس دخترانه موضوع عفاف و نقش آن در مدارس بوده است. البته از بین ۱۰۰ هزار مدرسه چندتا از مدارس به صورت جمعی درگیر مسئله کشف حجاب شدند. از مجموعه افکارسنجی خروجی بگیرید ببینید چند درصد از مردم درگیر عدم باور به حجاب هستند؟ گاهی وقت‌ها هیجانی با موضوع حجاب رفتار می‌شود.


در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جنتی، مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی درباره حجاب گفت: حجاب، میوه سبک زندگی است. وقتی می‌خواهیم به مقوله حجاب بپردازیم، باید از سبک زندگی شروع کنیم. پرداخت ضربتی با حجاب کار را با چالش‌های بیشتری مواجه می‌کند. 

حجت‌الاسلام و المسلمین جنتی ادامه داد: از آنجایی حجاب در عرف جامعه و سبک زندگی مردم دنبال می‌شود، باید مردم برای این مسئله نقش‌آفرینی داشته باشند. از طرفی هر اتفاقی بخواهد رقم بخورد، باید روایت درستی در فضای اذهان عمومی داشته باشد. 

مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی افزود: اگر اندیشه حجاب در سبک زندگی جامعه انقلاب اسلامی خوب تبیین شود، می‌تواند بسیاری از مخاطبین خود را قانع و همراه کند. 

به گفته وی، مهمترین نقطه ضعف ما در فضای فرهنگی ضعف در تبیین مسئله حجاب است. باوجود اینکه کار‌های خوبی انجام شده، ولی این معارف در بین آحاد مردم منتشر نشده است.

برچسب ها: عفاف ، حجاب ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
بی حجابی بی فرهنگی یه عده اراذل واوباش زن نماست لطفا برخورد کنید