آخرین آمار کرونا در جهان؛ شناسایی بیش از ۳۴ هزار ابتلای جدید

فوت ناشی از کرونا در جهان در یک روز به شش میلیون و ۸۸۵ هزار و ۹۳۲ نفر رسیده است.

بنابر آمار جهانی «ورلداُمتر» مجموع مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در دنیا به ۶۸۹ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۳۶۹ نفر رسید و مرگ شش میلیون و ۸۸۵ هزار و ۹۳۲ مبتلا نیز تایید شده است.

 آمریکا با تایید بیش از ۱۰۷ میلیون ابتلاء و بیش از یک میلیون و ۱۶۰ هزار فوت به ترتیب رکورد ابتلاء و مرگ‌های کرونایی را در کل دنیا دارد.

دو کشور هند و فرانسه به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب جایگاه دوم و سوم داشته اند. همچنین در فهرست آمار جانباختگان این بیماری در حال حاضر بعد از آمریکا، برزیل با بیش از ۷۰۰ هزار فوت و هند با بیش از ۵۰۰ هزار فوت، بیشترین مرگ و میر کرونایی را به ثبت رسانده‌اند.

در اروپا نیز روسیه با ثبت بیش از ۳۹۰ هزار فوت، بالاترین آمار مرگ‌های کرونایی در این قاره را تاکنون گزارش کرده است.

ایران با مجموع هفت میلیون و ۶۱۱ هزار و ۷۶۷ مورد ابتلاء و ۱۴۶ هزار و ۲۵۸ مورد فوت ناشی از بیماری کووید ۱۹ در حال حاضر در رتبه نوزدهم در جدول جهانی کرونا قرار دارد.

در شبانه روز گذشته جان ۱۴۰ بیمار را در کل کشور‌هایی که آمار رسمی ارائه می‌دهند، گرفته و ۳۴ هزار و ۶۷۴ ابتلای جدید نیز در همین بازه زمانی ثبت شده است.

فرانسه با ثبت ۶۲ فوت، بیشترین تعداد مرگ‌های روزانه کرونایی و همچنین کره جنوبی با ثبت بیش از ۱۹ هزار ابتلای جدید، بالاترین رقم مبتلایان روزانه را در ۲۴ ساعت گذشته گزارش کرده‌اند.

تازه‌ترین آمار کرونا در نقاط مختلف دنیا به تفکیک کشور‌ها و با تقسیم‌بندی‌های قاره‌ای، منطقه‌ای و موضوعی در جدول جهانی «ورلداُمتر» به‌روز رسانی می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.