داوطلبان نمایندگی مجلس تا ۲۵ خرداد استعفا دهند

مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری یزد گفت: زمان استعفای داوطلبان نمایندگی مجلس بر اساس قانون انتخابات ۱۹ تا ۲۵ خرداد است.

سعید رستگاری مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری یزد با اشاره به شروع فعالیت ستاد انتخابات استان با صدور احکام اعضای ستاد توسط استاندار گفت: در استان یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار به عنوان رئیس ستاد انتخابات منصوب و تاکنون نیز چند جلسه ستاد انتخابات با حضور روسای کمیته‌های این ستاد تشکیل شده است. 

او همچنین از صدور احکام اعضای ستاد‌های انتخابات در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: برای انجام مقدمات انتخابات، در ۱۲ شهرستان استان ستاد‌های انتخاباتی شکل گرفته و فرمانداران احکام اعضا را صادر کرده‌اند.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد افزود: در این جلسات مسائل و موارد مربوط به انتخابات ادوار گذشته بررسی و علاوه بر تاکید بر رفع نقایص و کاستی ها، مقدمات و زیرساخت‎های انتخابات پیش‌رو نیز مورد بررسی قرار گرفته است. وی در مورد ثبت‌نام داوطلبان و شرایط و زمان استعفای آن‌ها نیز بیان کرد: در قانون موارد متعددی برای استعفای برخی از داوطلبان که در مناصب حاکمیتی هستند دیده است.

رستگاری، زمان استعفا را بر اساس قانون در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۵ خرداد اعلام کرد و گفت: برخی اشخاص که مناصب دولتی و حاکمیتی داشته باشند، باید شش ماه قبل از ثبت‌نام استعفا دهند و این استعفا باید مورد پذیرش مقام مافوق قرار بگیرد و صرف استعفا نمی‌تواند ملاک باشد.

او اظهار داشت: افرادی که طبق قانون برای داوطلب شدن در انتخابات مجلس شورای اسلامی باید استعفا دهند را ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی احصاء کرده که در دو سطح حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور و حوزه انتخابیه محل قلمرو ماموریت آنهاست همچنین بر اساس اطلاعیه شماره دو وزارت کشور ۵۷۸ عنوان شغلی که با عناوین یاد شده در ماده ۲۹ همتراز است، اعلام شده است.

 مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری یزد در مورد زمان ثبت‌نام داوطلبان بر اساس تقویم انتخابات نیز بیان کرد: از ۱۹ تا ۲۵ آذرماه به مدت هفت روز برای ثبت‌نام در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار