رئیسی: امام‌ خمینی(ره)، امام تحول بود

رئیس جمهور با بیان اینکه امام‌خمینی، امام تحول بود، تصریح کرد: اصالت انقلاب اسلامی به نام‌ مبارک امام است و نباید گذاشت نام امام کمرنگ شود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان شامگاه شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ در سی و چهارمین مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) گفت: لازم است یاد امام و شهدی عالیقدر به ویژه شهدی ۱۵ خرداد را گرامی بداریم و به روح بلند و ملکوتی امام درود بفرستیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از هر زمانی لازم است شخصیت و انقلاب شکوهمندی که بنیان‌گذارش امام خمینی بود رابشناسیم، عنوان کرد: بیش از هر زمانی لازم است شخصیت، راه و کلام و سیره امام شناخته شود گرچه سال‌ها از رحلت ایشان گذشته، ولی احساس ما این است که او زنده است، زیرا میراث گرانقدر ایشان زنده است. 

رئیس جمهور با بیان اینکه امام‌خمینی(ره)، امام تحول بود، تصریح کرد: میراث گرانقدر امام که انقلاب اسلامی است حیات دارد، اصالت انقلاب اسلامی به نام‌ مبارک امام است و نباید گذاشت نام امام کمرنگ شود. می‌خواهند از انقلاب اسلامی و انقلاب امام هویت زدایی کنند نباید اجازه داد، می‌خواهند در مسیر امام تحریف کنند، نباید این اجازه را داد، راه امام نورانی است و ادامه دارد.

رئیسی گفت: بیش از هرزمانی لازم است شخصیت امام و انقلاب شکوهمندی را که بنیان گذارشت را بشناسیم. اگرچه سال‌های بسیاری از رحلت ایشان گذشته، اما آثار وجودی ایشان همچنان زنده است.

رئیس جمهور در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره) زنده بودن امام(ره) را به زنده بودن راه امام(ره) دانست و گفت: کلام امام است چه کلمات نورانی وی که در مجامع علمی و دانشگاهی مورد بحث است و چه سخنان راهگشای او برای ملت ایران و ملل جهان و بیش از هر زمانی لازم است کلام و سیره امام شناخته شود، زیرا میراث گرانقدر امام راحل که انقلاب شکوهمند اسلامی است حیات دارد.

وی تاکید کرد: نباید گذاشت در جامعه نام امام کمتر شود. می‌خواهند از انقلاب اسلامی و انقلاب امام هویت زدایی کنند و می‌خواهند در مسیر راه و خط امام تحریف ایجاد کنند.

رئیس جمهور گفت: امام نگاه تحولی به دین و کارکرد‌های دین داشت. دین نه به عنوان اعمال فردی و شخصی بلکه به عنوان یک دستور برای اداره یک جامعه است. به عقیده امام دین می‌تواند تمدن سازی کند.

رئیسی اصالت انقلاب اسلامی را به نام مبارک امام عنوان کرد و گفت: می‌خواهند خط امام را تحریف کنند که نباید اجازه داد راه نورانی امام را تحریف کنند. امام مرد خدا بود و تمام موفقیت او در زندگی شخصی و اجتماعی و سیاسی و حکومتی او نشان داد که مرد خدا بود.

رئیس جمهور بار دیگر با یاد آوری جمله امام راحل که عالم محضر خداست، تاکید کرد این جمله سنگ زیربنای تفکر و اندیشه امام است. امام خمینی به تعبیر رهبر انقلاب امامِ تحول بود.

وی ادامه داد: در زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی خود باید نگاه تحولی به تقویت نقاط قوت داشته باشیم. امام به دین نگاه تحولی داشت، دین نه به عنوان یک اعمال فردی و شخصی بلکه به عنوان یک دستور برای اداره جامعه است.

رئیس جمهور امام راحل را فقیهی دانست که فقه در سرشت او قرار گرفته بود.

در این مراسم جمعی از مسئولان، روحانیون، مقامات لشکری در کنار ضریح مطهر بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) حضور داشتند.

همچنین ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) در اطلاعیه‌ای جزئیات مراسم ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی را اعلام کرد که براساس آن در روز ۱۴ خرداد ۱۴۰۲؛ مراسم ساعت ۸ صبح در حرم مطهر امام خمینی با تلاوت قرآن مجید آغاز و در ادامه با مدیحه سرایی مداحان اهل بیت(ع) و خیرمقدم و سخنان حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی همراه خواهد بود و سپس همه شیفتگان و زائران مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) به سخنان مهم رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مد ظله) گوش جان می‌سپارند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
و تو هم امام وعده های توخالی هسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۹ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
تحول = حیات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
یکی از اقدامات مهم امام خمینی (س) و انقلاب اسلامی , پالایش جامعه ایرانی از فساد اخلاقی در سطح جامعه و برچیده شدن بساط بی حجابی زنان و قمار و شرب خمر وسایر مفاسد اخلاقی در ملاءعام بود . در حال حاصر , متأسفانه شاهد گسترش پدیده منحوس کشف حجاب و بی حجابی زنان و دختران اغفال شده و بعضا هرزه خیابانی در سطح جامعه و ملاءعام هستیم . جمع کنید این بساط را و از هیچ چیز جز خدا نترسید . اگر این بیحجابی ها و کشف حجاب زنان را مهار نکنید , در گناه و جرمشان شریکید و باید پاسخگوی خداوند متعال و شهدا و امام شهدا باشید . هرچند مردم شریف هم ساکت نخواهند نشست و اگر مسامحه کنید , خودشان وارد عمل میشوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۹ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
همه باهم پشت سر حضرت آقا حرکت می کنیم
آخرین اخبار