آزادسازی حدود ۱۴۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی زاهدان از دست زمین خواران

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای مقابله با زمین خواری، حدود ۱۴۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در مناطق ارزشمند شهرستان زاهدان طی سه هفته اخیر رفع تصرف و آزادسازی شد.

حسینعلی کریمی اظهارداشت: با تلاش ماموران یگان حفاظت از اراضی اداره‌کل راه و شهرسازی و همکاری و نظارت دستگاه‌های قضایی و امنیتی استان، با انجام بیش‌از ۱۰ ماموریت در زاهدان طی این مدت اراضی مذکور از تصرف اشخاص سودجو خارج شد.

وی با قدردانی از تعامل سازنده سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، ادامه داد: زمین خواران در سنوات گذشته در اراضی منابع طبیعی و جهاد کشاورزی زاهدان اقدام به تصرف اراضی به صورت احداث خاکریز و چهار دیواری کرده بودند که با پیگیری این اداره کل اراضی مذکور به ارزش حدود ۳۰۰ میلیارد تومان رفع تصرف و به حال اولیه بازگردانده شد.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان همچنین با تقدیر از تعامل و همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان تاکید کرد: با سودجویانی که قصد تعدی و دست‌اندازی به اراضی ملی و بیت‌المال را دارند، با قاطعیت برخورد و برای تحقق این امر مهم از همه توان اجرایی و قانونی خود استفاده می‌کنیم.

وی با اعلام شماره تلفن ۱۶۵۶ به صورت شبانه‌روزی جهت گزارش هرگونه تصرف اراضی در استان، گفت: هم‌استانی‌ها با مشاهده هر گونه تخلف و تصرف اراضی می‌توانند با شماره ذکر شده تماس گرفته و یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان را برای حفاظت از اراضی ملی و دولتی یاری کنند.

کریمی خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعیه‌های متعدد صادر شده توسط این اداره کل، اشخاصی که قصد خرید ملک در هر نقطه از شهرهای استان را دارند، ابتدا استعلام لازم از اداره کل راه و شهرسازی در مرکز استان و ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های مختلف به عمل آوردند تا در دام اشخاص سودجو گرفتار نشوند، چرا که هرگونه خرید، فروش، انعقاد قرارداد و تغییر شکل زمین های ملی و دولتی جرم محسوب شده و پیگرد قضایی دارد.

وی از اجرای طرح تشدید حفاظت از اراضی دولتی سیستان و بلوچستان در تعطیلات پیش رو سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: با پایش روزانه توسط عوامل یگان حفاطت اراضی استان عرصه بر متصرفان اراضی ملی استان تنگ شده بطوریکه نیروهای این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار