رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار:

مکتب امام خمینی (ره) متعلق به کشور خاصی نبود

حجت الاسلام و المسلمین طائب گفت: مکتب امام خمینی (ره) مربوط به کشور خاصی نبود و با کفر و ظلم در تمام دنیا مبارزه کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین طائب رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار دیشب در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، گفت: امام راحل ملت را دعوت کردند که همه در برابر قدرت‌های موجود به میدان بیایند تا بتوانند معادله قدرت را عوض کنند.

او با اشاره به اینکه امام خمینی به همه ثابت کردند که می‌توان معادله قدرت را در جهان تغییر داد افزود: ایشان ملت ایران را برای حرکت بزرگی که فریاد زد، دعوت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین طائب تصریح کرد: مکتب امام خمینی (ره) متعلق به کشور خاصی نبود، زیرا با تمام کفر و ظلم در دنیا مبارزه کرد و ملت ایران را به یاری خودش فراخواند.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار  گفت: دشمن با همه وجود به مقابله با امام خمینی آمد و هدف اصلی‌اش از بین بردن علمدار بود چرا که معتقد بود اگر امام را نابود کنیم چراغ خاموش می‌شود.

او با اشاره به یاری امام از سوی مردم افزود: از این موضوع خوشحال هستیم که مردم اجازه ندادند دست دشمن به امام راحل برسد، شهادت برای امام افتخار بود همانطور که شهادت برای امام حسین (ع)، حضرت علی (ع) و سایر ائمه اطهار افتخار بود، اما برای مردم آن زمان، سرزنش است که امام را یاری نکردند و گذاشتند دست دشمن به امامشان برسد.

حجت الاسلام و المسلمین طائب بیان کرد: در جنگ اُحد اگر امیر مومنان (ع) نبود به طور قطع پیامبر اسلام (ص) به شهادت می‌رسیدند و اینجاست که به حرف امام راحل می‌رسیم که پیامبر اسلام (ص)، ملت ما را در اختیار نداشت.


بیشتر بخوانید


رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با اشاره به اینکه ملت ما هیچگاه امام خود را تحت فشار قرار ندادند و هرگاه نیرو خواستند پای کار بودند ادامه داد: در جنگ تحمیلی، عراق بعد از پذیرش قطعنامه، دوباره حمله کرد، اما سیلی محکمی از رزمندگان خورد لذا ملت ما پای کار هستند.

او اظهار کرد: از اینکه امام خمینی را از دست دادیم متأسفیم، اما از چگونگی آن خوشحالیم که امام شهید نشد یعنی ملت ما نمره قبولی گرفت که امام خود را یاری کرد.

حجت الاسلام و المسلمین طائب ادامه داد: مردم ندای «هل من ناصر ینصرنی» را از امام حسین (ع) و امام زمان (عج) نشنیدند بلکه نماینده عام امام عصر در سال ۴۲ و ۴۳ اعلام کرد به داد اسلام برسید که در آن زمان مردم پای کار ایستادند و تا وقتی امام از دنیا رفت لحظه‌ای عقب نشینی نکردند.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار ضمن گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد گفت: امام خمینی، حرکت و قیام خود را شروع کردند، اما در آن زمان خیلی افراد ایشان را همراهی نکردند، ولی افق نگاه امام، جهانی بود.

او تصریح کرد: همان ابتدا که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید امام راحل فرمود آمریکا شیطان بزرگ است، اما بصیرت مردم به امامشان کمک کرد تا به اینجا برسند.

حجت الاسلام و المسلمین طائب عنوان کرد: روزی که شاه پهلوی ارتش را ایجاد کرد تصور می‌کرد همه آن‌ها متعلق به او هستند در حالی که ارتش افرادی همچون کلاهدوز، صیاد و بابایی داشت.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار گفت: ساده زیستی امام نمی‌گذاشت که عده‌ای اشرافی‌گری کنند لذا تغییر را آغاز کردند و وقتی مقام معظم رهبری، رهبر شدند نیز تصور کردند می‌توانند این سید جوان را مجبور کنند خواسته‌های آنان را بپذیرد، از این رو با تمام قوا به میدان آمدند؛ از طرفی سیل استعفا شروع شد تا ایشان را تنها بگذارند، اما رهبر معظم انقلاب با تمام قوا پای خط امام خمینی (ره) ایستادند.

مراسم محوری گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد با حضور قشر‌های مختلف مردم و همراهی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، معاونان و مشاورین استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.