رییس انجمن سینمای جوانان اردبیل:

خانه به دوشی انجمن سینمای جوانان اردبیل بعد از ۳۸ سال

رییس انجمن سینمای جوانان ایران دفتر اردبیل با اشاره به اینکه انجمن سینمای جوانان اردبیل بهترین‌ها را در عرصه هنر فیلم سازی پرورش داده است، گفت: متأسفانه سالیان درازی است که انجمن سینمای جوان اردبیل خانه به دوش خیابان‌های شهر است.

میردولت موسوی با اعلام اینکه انجمن سینمای جوانان ایران دفتر اردبیل از سال ۱۳۶۴ فعالیت خود را با هدف شناسایی، جذب، پرورش، حمایت و هدایت علاقمندان هنر هفتم در این شهر آغاز کرده است، افزود: طبق شواهد، مدارک و مستندات این انجمن توانسته در طول فعالیت خود بهترین‌ها را در حوزه سینما پرورش دهد و تحویل جامعه هنری کشور نماید.

او با بیان اینکه این بهترین ها، بهترین‌ها را تولید کرده و در مجامع ملی و بین المللی عرضه نموده اند، گفت: هنرمندان فیلم ساز استان افتخارات متعددی را برای ایران اسلامی و استان هنرپرور اردبیل کسب کرده اند.

موسوی با اشاره به اینکه در سال‌های آغازین تاسیس دفتر انجمن، هنرمندان این مرکزبا ساخت فیلم‌های ارزشی، نمایش عمومی آنها، حضور در محافل و کسب موفقیت و انعکاس اخبار موفقیت شأن از رسانه‌ها و جراید باعث هموار شدن راه‌ها جهت رسیدن به اهداف سینمایی این مجموعه شدند، تشریح کرد: در سال‌های بعد نیز با تاسیس شبکه استانی سبلان فارغ التحصیلان و هنرمندان سینمای جوان اردبیل بعنوان نیرو‌های متخصص شبکه جذب و بکارگیری شدند.

رئیس انجمن سینمای جوان اردبیل در رابطه با دستاور‌های مهم این مرکز ضمن اشاره به معرفی هنرمندان فیلمساز اردبیلی به سینمای حرفه‌ای، تلویزیون و شبکه‌های داخلی و برون مرزی و دیگر سازمان‌ها و ادارات، اظهار کرد: انجمن سینمای جوان اردبیل بعنوان یک مرکز کارآفرینی برای جوانان مستعد این استان عمل کرده و هنرجویان و اعضای این دفتر باوجود در دست داشتن مدرک دانشگاهی بخاطر توانمندی‌هایی که در این مرکز کسب کرده اند و همچنین توانسته اند بعنوان مدیر و کارمند روابط عمومی و سمعی و بصری ادارات جذب مراکز مختلف اداری، فرهنگی و هنری شوند و یا خودشان با ایجاد مرکزی بعنوان آموزشگاه آزاد، شرکت‌های تولید فیلم و یا آتلیه‌های عکاسی و فیلمبرداری و یا حتی کانون‌های آگهی تبلیغاتی در داخل استان و فراتر از آن باعث ایجاد اشتغال برای خود و عده‌ای دیگر شوند.

موسوی افزود: در سال‌های اخیر با ورود به حوزه علمیه تعدادی از طلاب حوزه را برای دوره فیلمنامه نویسی جذب کرده ایم که همگی با ذوق و علاقه این دوره را گذرانده و در حال حاضر با ارائه فیلمنامه، خود را برای تولید آثارشان آماده می‌کنند.

او بیان کرد: برگزاری المپیاد‌های نوجوانان و جشنواره فیلم‌های نوروزی انجمن و جشنواره رشد باعث شد تا اکثر خانواده‌ها فرزندان نوجوان خود را برای ارائه طرح و فعالیت سینمایی تشویق کنند.

موسوی خاطرنشان کرد: برگزاری هفته‌های فیلم و عکس و جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای باعث آشنایی خانواده‌ها و افراد عادی با مقوله فیلم کوتاه شد، بطوری که اکثر مخاطبان جشنواره‌ها و هفته‌های فیلم و عکس خواهان دیدن فیلم کوتاه در خانه‌های خود هستند و از طریق رسانه نیز فیلم کوتاه را تعقیب می‌کنند.

رئیس سینمای جوانان ایران دفتر اردبیل اضافه کرد: برپایی نمایشگاه‌های عکس با موضوعات مختلف از جمله دفاع مقدس و عاشورا و مسائل اجتماعی و طبیعت باعث شد تا مردم متوجه شوند که دوربین عکاسی تنها برای گرفتن عکس یادگاری نیست و با آن می‌شود لحظات ناب هنری را ثبت کرد.

موسوی با اشاره به اینکه ده‌ها نفر از فارغ التحصیلان سینمای جوان در زمینه بازیگری، کارگردانی، تدوین، صدا، ساخت تیزر، تدریس، نویسندگی، مدیریت تولید با مراکز مختلف فرهنگی و هنری، آموزشگاه‌ها و گروه‌های تولید فیلم و سریال همکاری می‌کنند، ادامه داد: هنرمندان انجمن سینمای جوانان استان اردبیل در طول ۳۸ سال فعالیت خود توانسته اند جوایز متعدد معتبر ملی و بین المللی را کسب کنند.

او در خصوص استیجاری بودن محل دفتر انجمن سینمای جوان تصریح کرد، متأسفانه علی رغم تلاش‌های فراوان و دیدار‌های متعدد و اخذ دستورات در دولت‌های مختلف در سالیان گذشته هنور موفق به تأمین ساختمان واحدی برای این مرکز هنری نشده ایم و این امر سبب شده سالانه با تغییر مکان و هزینه کرد مبالغی برای اجاره دفتر با مشکلاتی مواجه شویم.

موسوی ضمن اشاره به تاریخ درخشان انجمن سینمای جوان اردبیل و کسب جایگاه‌های معتبر جهانی و کشوری برای استان اردبیل توسط هنرمندان فیلمساز این انجمن، با ابرا گلایه از خانه به دوشی انجمن سینمای جوان اردبیل خواستار حمایت استاندار و نمایندگان مجلس در تأمین ساختمان واحد برای این مرکز هنری شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.