نظام آفرینش بر محور عدل است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نظام آفرینش بر محور عدل بوده و انقلاب اسلامی نیز تحقق این امر را دنبال می‌کند.

آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دومین دوره توانمندسازی تبیین‌گران خراسان جنوبی که در سالن امام علی (ع) مجتمع غدیر بیرجند برگزار شد با گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و شهدای قیام ۱۵ خرداد گفت: در مقام تبیین آرمان انقلاب ما درصدد نیستیم که چیزی را بسازیم، به دیگران منتقل و بر انسان‌ها تحمیل کنیم بلکه آنچه در فطرت انسان‌هاست را باید احیا کنیم.

او افزود: نظام خلقت در تکوین و تشریع بر آن چیزی استوار بوده که تبیین حقیقت انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و آن دعوت به عدل است.

آیت الله عبادی در تعریف عدل اظهار کرد: نظام خلقت که براساس حکمت آفریده شده، نظام‌مند است و عدل یعنی اینکه هر چیزی سر جای خودش باشد و انسان هم در جایگاه خودش یعنی انسانیت قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: این مسئله تازه‌ای نیست بلکه دعوت همه انبیاست، راه انسان همین و خارج از آن نوعی بیماری است لذا به همان میزان که در لسان تشریع به عدل دعوت شده، اساس تکوین بر عدل است و خدایی که نظام آفرینش را بر عدل آفریده در تشریع هم راه سیر و تکامل انسان را بر عدل قرار داده و قانون تکوین و تشریع است.

اوبا اشاره به اینکه نظام آفرینش بر محور قانون عدل است ادامه داد: زیبایی نیز محصول عدل است و پیامبران همگان را به عدل دعوت کردند، ولی از آنجایی که آدم‌های خائن، خودشیفته، خودپرست و دارای سوءاستفاده حاضر نبودند دیگران از قانون عدل بهره‌مند شوند، ظلم را در جهان جاری کردند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه ظلم نوعی تخریب است گفت: تخریب کار آسان و سازندگی مشکل است، دشمنان تا جایی که توانستند با پیامبران به جنگ پرداختند و جایی هم که نتوانستد اقدام به تحریف کردند، همان که امروز هم مطرح است و نتیجه این شد که مکتب انبیا غریب مانده است.

امام جمعه بیرجند عنوان کرد: هر کسی در هر شرایطی اگر بخواهد با زبان و عمل انکار کند، اما وجدانش اقرار می‌کند که طالب عدالت است، این در حالی است که مکتب اهل بیت (ع) و تشیع در طول تاریخ و به پیروی از همه انبیا تابلو بوده و مکتب عدل است که بحث‌های مختلفی دارد.

او گفت: واجب است به هر مسلمانی که مکتب اسلام و تشیع را پذیرفته در خانه، بازار و اداره عادل باشد، اما برای بعضی مقامات شرط احراز آن مقام، عدالت است که اگر نباشد باطل است.

آیت الله عبادی ادامه داد: وعده‌ای که داده شد بعد از این همه ظلم در تاریخ برای امام مهدی (عج) نیز برپایی عدل است و براساس وعده‌ها، تفسیر و تبیین روایات و پیشگویی‌ها شما آمده‌اید که جهان را برای ظهور آماده کنید.


بیشتر بخوانید


نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آمادگی برای ظهور یعتی خودتان عادل باشید و جامعه را به عدل دعوت کنید، مسئولان عادل باشند و در خانواده، اداره، بازار و روحانیت به عدل عمل شود که انتظار به این معناست و دعوت به آرمان انقلاب همین است که نقطه مقابل دشمن و استعمارگر قرار دارد.

او تصریح کرد: دشمنان به دنبال این هستند به جامعه آسیب‌هایی برسانند که آرمان‌های اسلام و انقلاب محقق نشود.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه مقابله غربی‌ها با اسلام از شروع جنگ‌های صلیبی و حدود ۸۰۰ سال قبل است افزود: آن‌ها هرجا می‌روند به دنبال معتاد کردن، شراب خور کردن و بی غیرت مردم هستند؛ روزی تریاک بود و امروز انواع مواد صنعتی و روان‌گردان، چون آدم معتاد قانون‌پذیر نیست و از جمعیت شما می‌کاهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: وقتی فرد بازیچه هوای نفس شود، دیگر توان ندارد بنابراین دشمن در دشمنی کارشناس است و همه این اقدامات سرگرم کننده برای تزریق یک بیماری است که ذائقه انسانی کٌُند شود، برای اینکه سلامت نفس انسان را از بین ببرد و نتواند عادل باشد.

او افزود: در چنین شرایطی شما نمی‌خواهید چیزی را بر مردم تحمیل کنید بلکه باید حقیقت مردم به عنوان انسان برای مردم تبیین شود.

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه با همت بالا، کمربند‌ها را محکم ببندید تصریح کرد: میدانی است که انبیا با کفار و مشرکین و منافقین مبارزه کردند و انواع سختی‌ها را تحمل، اما کار ارزشمندی است و بالاترین ارزش را دارد چرا که انسان محصول نظام خلقت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هیچ باقیات صالحاتی بالاتر از هدایت و جلوگیری از گمراهی انسان نیست گفت: آنچه وعده خدا تحقق پیدا کرد و از اخبار و احادیث و پیشگویی انسان‌های واصل و با بصیرت مشخص بود، این انقلاب به وسیله شخصیتی تعریف شده، مرجع دین و سلاله پیامبر در بهترین مقطع زمانی و شرایطی که کشور در دست بیگانگان بود، حاصل شد.

او با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی قبل و بعد از آن مقطع زمانی ممکن نبود افزود: اگر این انقلاب جلوی سلطه غرب بعد از فروپاشی شوروی را نمی‌گرفت همه دنیا در تسلط آنان بود و هیچ یک از ارزش‌های انسانی را باقی نمی‌گذاشتند به همین خاطر خداوند متعال انقلاب ما را در یک مقطع خاصی گذشت و خیلی معنا دارد.

آیت الله عبادی گفت: هر بخش از این مطالب سرفصل‌هایی است که کتاب‌های علمی نوشته شده و می‌توان نوشت لذا توفیق تبیین‌گری را غنیت بدانید و کار را با تلاش، تعمیق و توسعه دهید؛ برخلاف کسانی که نفاق به خرج می‌دهند، نوکری بیگانه می‌کنند و معامله با نفس دارند، شما با عقل و دین ایستادگی می‌کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.