صدور ۳۳ مجوز گردشگری کشاورزی در استان گلستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از صدور مجوز بهره‌برداری برای ۳۳ مجموعه گردشگری کشاورزی در سطح استان خبر داد.

محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: تنوع قومیتی و اقلیمی غنای محصولات کشاورزی و دامی، بوم‌گردی‌های متنوع در دامنه‌های کوهستانی، جلگه‌ای و صحرایی در استان گلستان موجب شده تا مزارع گردشگری کشاورزی خدماتی متنوع و مطابق با اقلیم و فرهنگ منطقه را ارائه دهند که وجه تمایز گردشگری در استان گلستان محسوب می‌شود.


او افزود: با توجه به شرایط اقلیمی مناسب و همچنین استقبال مناسب تاکنون برای ۳۳ مزرعه در سطح استان مجوز گردشگری کشاورزی صادرشده که این تعداد مزارع زمینه اشتغال ۲۲۰ نفر را به‌صورت مستقیم فراهم کرده است.


او با اشاره به این‌که علاوه‌ بر این، ۹ پرونده متقاضی مجوز گردشگری کشاورزی موافقت کمیسیون را اخذ کرده و ۶ پرونده نیز در آستانه صدور مجوز است، عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰ متقاضی دریافت مجوز مزرعه گردشگری در استان در حال تشکیل پرونده هستند.

ساوری با اشاره به این‌که گردشگری کشاورزی در کشور شاخه نوپا و تجربه‌ای جدید است، بیان کرد: در مزارع گردشگری استان خدماتی از جمله عرضه محصولات کشاورزی، انواع درختان و میوه‌ها، صیفی‌جات، پرورش اسب، دامداری، پرورش ماهی، اسب‌دوانی، خدمات اقامتی و پذیرایی، ارائه غذا‌های بومی و محلی، محصولات ارگانیک و صنایع‌دستی  ارائه می‌شود و امکانات رفاهی شامل نمازخانه، سرویس بهداشتی، آب، برق، گاز و مسیر دسترسی فراهم شده است.


او با تأکید بر این‌که گلستان پایلوت گردشگری کشاورزی در سطح کشور است، یادآور شد: مجوز اولین مزرعه گردشگری کشور در این استان صادر شده است و با توجه به ظرفیت‌های غنی گلستان در این حوزه و استقبال در ایجاد مزارع گردشگری، در آینده نزدیک این استان به دستاورد‌های قابل‌توجه جذب و اقامت گردشگر در این حوزه خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
درختان میوه ای مختلف زیاد بیشتر اضافه کنید حیوانات ها و پرندگان ها آزاد کنید جنگل درختان میوه ای مختلف حیوانات و پرندگان بفرمایید
آخرین اخبار