عضو خبرگان رهبری در نهاوند مطرح کرد؛

هدف غربی‌ها محو همه ارزش‌های دینی و انقلابی

عضو خبرگان رهبری گفت: تفکر غربی به دنبال محو همه ارزش‌های دینی و انقلابی است.

ایت الله غلامرضا مصباحی مقدم در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مصلی نماز حمعه نهاوند گفت: کشور‌های اروپایی در دوران قرون وسطی ۱۰ قرن از مسلمانان از لحاظ علمی عقب بودند و بعد از دوران رنسانس تفکر غربی در جوامع اسلامی رواج یافت وموجب مشکلات زیادی شد.


او افزود: در دوران رژیم ستمشاهی همه زمینه‌ها برای عدول از دین اسلام فراهم و فرهنگ غربی در کشور حاکم شده بود و همچنان عده‌ای به دنبال ترویج فرهنگ غلط غربی هستند.

 عضو خبرگان رهبری بیان کرد: اندیشه سکولار غرب که می‌خواستند دنیا را مثل خودشان کنند و پیشرفت خود را در غالب بی دینی به دنیا مخابره کنند و بر همین اساس نخبگان سایر کشور‌ها را جذب خود کردند.


او گفت: در آن دوران کم کم جوانان ایرانی هم سودای رفتن به غرب را پیدا کردند و بر همان مبانی فکری تفکر غربی پرورش یافتند.


عضو تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: باید شورای تحول علوم انسانی در دانشگاه‌های ما رواج پیدا کند رهبری هم بر این کار تاکید دارند، چون علوم انسانی زیربنای تمامی کار‌های دانشگاهی و علمی ماست.


او افزود: رضاخان و پسرش بدترین مشکلات فرهنگی و دینی را در تمامی زمینه‌ها را به وجود اوردند که موجبات قیام ۱۵ خرداد و نهایتا انقلاب اسلامی را در سال ۵۷ به وجود اورد.


مصباحی مقدم بیان کرد: اقدامان ضد فرهنگی و دینی حکومت شاه باعث شد در شهرکوچکی مانند نهاوند گروه انقلابی ابوذر شکل بگیرد و به مبارزه با ان حکومت برخیزند و بزرگانی مانند مرحوم آیت الله فاکر خراسانی و ربانی شیرازی هم به خاطر ارتباط با این گروه دستگیر شود.


 آیت الله مصباحی مقدم گفت: به برکت مجاهدت‌های مردم ایران و پیروزی انقلاب اسلامی و دمیده شدن روح مسیحایی امام خمینی (ره) به مردم، عزت طلبی ارمانخواهی را به یک اصل تبدیل کرد جوانان ایران به نسلی مومن، آگاه و مبارز تبدیل شدند که نمونه آن را در دوران هشت سال دفاع مقدس دیدیم.


عضو خبرگان رهبری افزود: ندای حق طلبی، عدالت خواهی و استکبار ستیزی ملت انقلابی و رشید ایران طلیعه تمدن نوین اسلامی ایرانی را رقم زده است.


او گفت: امروز موج خروشان تفکر انقلابی جوانان فرهیخته و مردان و زنان، برگرفته از آرمان‌ها و اندیشه‌های پیر جماران و با تمسّک به منظومه فکری آن حضرت و راهبرد‌های حکیمانه خلف صالحش حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی)، موجب شده است مقابل تجزیه و فروپاشی ایران به ایستند.


عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: این ملت مقاوم و شکوفا با گذر از تمام فراز و نشیب‌ها و با تحمل همه سختی‌ها عمق دشمنی‌ها و صف کشی دشمنان و توطئه گران باعث شده تا برخی کاستی‌ها، مشکلات و مسائل گریبانگیر معیشت و زندگی روزمره بخش‌های زیادی از اقشار اجتماعی شود که همگان بر این مشکلات اذعان دارند.


اوگفت: امروز دشمنان این ملت، تمامی امکانات و تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری و مزدوران و نفوذی‌های فکری و عملیاتی خود را به کار گرفته اند تا حرکت ملت ایران را به سوی قله‌های غرور و عزتمندی و مردم سالاری دینی و دموکراسی را کند یا متوقف کنند غافل از آنکه شجره طیبه انقلاب، ریشه در اعتقادات و باور‌های این مردم دارد و دریای خروشان همبستگی و وحدت و بالاتر از این‌ها تفکر و نقشه راه امامین انقلاب، اقتدار و تمدن سازی اسلامی ایرانی را رقم خواهد زد.


او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمنان پس از انقلاب تصور می‌کردند که ایران به آن‌ها نیازمند است و بدون کمک آنان نمی‌تواند کشوری مستقل باشد، تصریح کرد: به برکت هدایت‌های امام راحل و رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری و حضور همیشه در صحنه مردم، امروز پس از گذشت بیش از ۴ دهه میهن ما نه تنها نیازی به بیگانگان ندارد بلکه ایران اسلامی به کشوری مستقل، مقتدر و با صلابت تبدیل شده است و هر روز به قدرتش افزوده می‌شود.

مصباحی مقدم، قدرت آمریکا را پس از انقلاب اسلامی در خاورمیانه رو به افول دانست و با بیان اینکه در عوض ایران اسلامی با همه فشار‌ها و دشمنی‌ها اقتدار بیشتری پیدا کرده است، اظهار کرد: امریکا پس از انقلاب به علاوه از دست دادن ایران و نیافتن جایگزینی برای آن، لبنان، سوریه، عراق و افغانستان را نیز از دست داده و قدرتش در خاورمیانه دچار افت شده است.


او گفت: دولت روابط خوب و تدابیری مناسب با همسایگان تدارک دیده است و ارام ارام به سمت ثبات اقتصادی پیش می‌رویم کسری بودجه در حال رفع شدن است فروش نفتمان خوب شده انشالله مردم هم به ارامش اقتصادی برسند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.