همایش حل مشکلات جهان اسلام با بهره‌گیری از اندیشه امام خمینی (ره) برگزار شد + فیلم

همایش حل مشکلات جهان اسلام با بهره‌گیری از اندیشه امام خمینی با مشارکت مراکز افغانستانی و ایرانی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

 

همایش حل مشکلات و معضلات جهان اسلام با بهره گیری از اندیشه امام خمینی با حضور کارشناسان، فرهنگیان، نمایندگان نهادها و مهاجرین افغانستانی، نماینده مردم مشهد، معاون استانداری و مشاور آستان قدس در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
جریان نفاق خطرناک تر از جریان کفر
 
حجت الاسلام پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت امام خمینی خطر جریان نفاق را خطرناک تر از جریان کفر می دانست.
 
وی همچنین افزود: امام خمینی همواره با تحریف چه در مسایل دینی و چه در مسایل اجتماعی و فرهنگی نیز مقابله می کردند.
 
پژمانفر گفت: امام خمینی(ره) به وحدت اسلامی نگاه ویژه ای داشتند، ایشان شخصیتی نبودند که انحصار در یک جغرافیا داشته باشند.
 
اعتقاد به اسلام ناب محمدی راهکار امام خمینی (ره) برای حل مشکلات جهان
جت الاسلام گنابادی‌نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی نیز در سخنانی اظهارداشت: امام خمینی(ره) قرن 20 را متحول و قلب ها را مجذوب خویش کرد.
 
وی افزود: امروزه درسراسر دنیا، صدایی نیست که در مخالفت با استکبار باشد و این صدا الهام گرفته از اندیشه امام خمینی(ره) نباشد.
 
گنابادی‌نژاد، اعتقاد به اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی را از یکی از راهکارهای امام(ره) برای حل مشکلات جهان اسلام دانست.
 
وحدت و همبستگی راهبرد اساسی در نهضت امام خمینی (ره) 
حجت الاسلام سیدمحمدهاشمی راستی رئیس دفتر مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان افغانستان در مشهد نیز وحدت، انسجام و همبستگی را یک راهبرد اساسی در نهضت امام خمینی (ره) خواند و گفت: بدون تردید وحدت و انسجام برمبنای قومیت ، طائفه، نژاد و زبان از دیده گاه امام راحل ( ره) مردود است.
به باور هاشمی، مؤلفه های وحدت درمکتب و نهضت امام امت، چراغ راه مسلمانان‌ جهان در برون‌ رفت از معضلات و مشکلات امروز جهان اسلام است.
 
تقدیر از برگزیدگان مسابقه شعر نویسی و مقاله نویسی، سخنرانی برخی از کارشناسان، اجرای سرود گروه خورشید هشتم و مداحی نیز از دیگر برنامه‌های ارائه شده در این همایش بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار