ورود سامانه بارشی از فردا به آسمان البرز

مدیرکل هواشناسی البرز گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی فعالیت سامانه بارشی در منطقه البرز مرکزی به ویژه در ساعات بعد از ظهر دوشنبه تا روز چهارشنبه را نشان می دهد.

آرش بهارونداحمدی گفت: بر اثر فعالیت این سامانه در استان وزش باد لحظه ای و شدید،گرد و خاک،رگبار ،رعد و برق و در پاره ای از نقاط تگرگ مورد انتظار است.

وی افزود: این سامانه بارشی آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب بالا امدن ناگهانی سطح اب رودخانه و مسیل ها طغیان رودخانه ها را به دنبال دارد هم چنین ممکن است بر اثر وزش باد به سازه های موقت مانند بنرها و تابلوهای تبلیغاتی خسارت وارد شود و در نواحی کوهستانی احتمال  سقوط سنگ افزایش می یابد.

بهاروند احمدی با بیان اینکه افزایش غبار محلی و کاهش کیفیت هوا در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه  پیش بینی می شود توصیه کرد: از توقف و اسکان در حاشیه  و بستر رودخانه ها و چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

 مدیرکل هواشناسی البرز گفت: در این مدت از فعالیت های کوهنوردی بپرهیزید و در فعالیت های عمرانی  نکات ایمنی را رعایت و نسیبت به محکم کردن سازه های موقت و سست اقدام کنید.

وی افزود:با توجه به احتمال رخداد تگرگ امکان خسارت به بخش کشاورزی وجود دارد بنابراین لازم است  کشاورزان تهمیدات لازم در این زمینه را در نظر بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.