باوفا: روس‌ها با ملی‌پوشان جهانی اسلو به ارمنستان آمده بودند/ سطح مسابقات بسیار بالا بود

سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان کشورمان گفت: تیم روسیه با ملی‌پوشانی که در مسابقات جهانی اسلو به میدان رفته بودند به تورنمنت ارمنستان آمده بود.

حمید باوفا سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان کشورمان درباره عملکرد شاگردانش در تورنمنت پاشایان ارمنستان اظهار داشت: این تورنمنت بزرگسالان بود که شش تن از نفرات اعزامی تیم ما را کشتی‌گیران جوان تشکیل می‌دادند. روسیه با دو تیم به ارمنستان آمده بود و تمام نفرات تیم اولش در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اسلو شرکت کرده بودند. ارمنی‌ها نیز غیر از الکسانیان و آمویان، همه موجودیت‌شان را در اختیار داشتند. بلاروس هم با تیم اصلی‌اش آمده بود و گرجستان نفرات خوبی داشت. مسابقات واقعاً از سطح بسیار بالایی برخوردار بود.

وی ادامه داد: بچه‌های ما واقعاً عالی کشتی گرفتند و تیم جوانان توانست یک مدال طلا، یک نقره، یک برنز و سه عنوان پنجمی کسب کند. هدایتی که تنها طلای تیم اعزامی ما را گرفت، در کشتی اولش نفر دوم روسیه و در فینال هم نفر اول تیم ملی روسیه را که در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ شرکت داشت، شکست داد. او در نیمه نهایی هم از سد پاتاریدزه گرجستانی گذشت.

سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان کشورمان که هدایت تیم اعزامی به ارمنستان را به عهده داشت، تأکید کرد: علیرضا عبدولی در چهار اردو از مجموع پنج اردویی که داشتیم درگیر آسیب‌دیدگی بود و فقط در یک اردو تمرین کشتی کرد. او را نه به تورنمنت ترکیه فرستادم و نه در جام تختی کشتی گرفت، چون شرایط مساعدی نداشت. اینجا، اما با توجه به وضعیتش، کشتی‌های قابل قبولی گرفت و جای امیدواری دارد که خودش را در شرایط خوبی به مسابقات جهانی برساند. یاسین یزدی هم کشتی خوب و نزدیکی با مانوکیان ارمنی گرفت و در مبارزه سوم پنجمی به نفر دوم امید‌های جهان باخت.

تیم منتخب کشتی فرنگی ایران با سیدآرش نگهداری در ۵۵ کیلو، رضا قیطاسی در ۶۳ کیلو، حسین محمودی در ۶۷ کیلو، مرتضی پورعیسی در ۷۲ کیلو، علیرضا عبدولی در ۷۷ کیلو، یاسین یزدی در ۸۲ کیلو، امیررضا مرادیان و محمدحسین استادمحمد معمار در ۸۷ کیلو، امیررضا اکبری در ۹۷ کیلو و فردین هدایتی در ۱۳۰ کیلوگرم در تورنمنت ارمنستان شرکت کرد که از این جمع قیطاسی، عبدولی، یزدی، مرادیان، اکبری و هدایتی کشتی‌گیران رده سنی جوانان بودند که با یک طلا (هدایتی)، یک نقره (اکبری)، یک برنز (قیطاسی) و سه عنوان پنجمی به کار خود خاتمه دادند.

تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار