مدیر جهادکشاورزی بن گفت: عملیات اجرای سامانه نوین آبیاری تحت فشار قطر ه‌ای در این شهرستان آغاز شد.

سعید اسدی اظهار داشت: عملیات حفر کانال و لوله گذاری اجرای سامانه نوین آبیاری تحت فشار قطره‌ای در مزرعه ینگه کهریز شهر بن در سطح ۴۰.۵ (چهل و نیم) هکتار با اعتباری بلاعوض دولتی بالغ بر ۲۱ هزار و ۸۷۰ میلیون ریال آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به استقبال کشاورزان در روستای شیخ شبان و شهر یانچشمه در حدود ۴۰۰ هکتار اراضی آبیاری تحت فشار بارانی بصورت خود اجرایی زیر نظر کارشناس مهندس ناظر و کارشناسان شهرستان و سازمان از پارسال آغاز و هم اکنون نیز درحال تکمیل عملیات اجرایی و احداث استخر و برق رسانی است که به تبع در صف انتظار اعتبار بلاعوض دولتی می‌باشند.


بیشتر بخوانید


امه کلثوم هاشمی کارشناس آب و خاک شهرستان بن اضافه کرد: افزایش بهره وری و راندمان مصرف آب، حفاظت از منابع آب و جلوگیری از هدر رفت آب از مهمترین دلایل استقبال کشاورزان از اجرای سامانه نوین می‌باشد.

لیلا مهرابیان کارشناس ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بن گفت: با توجه به درخواست‌های بهره برداران همگام با عملیات اجرای سامانه نوین آبیاری تحت فشار، کارگاه آموزشی ترویجی آشنایی با سامانه آبیاری تحت فشار قطره‌ای در مزرعه فوق با همکاری واحد آب و خاک و ترویج شهرستان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار