نقشه‌چینی انگلیس برای رسیدن به ریاست ناتو

نخست‌وزیر انگلیس قصد دارد تا وزیر دفاع این کشور را به عنوان رئیس بعدی ائتلاف ناتو معرفی کند.

«ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس، قصد دارد تا با راه انداختن کمپینی در جریان سفر خود به واشنگتن، برای به ریاست رسیدن وزیر دفاع انگلیس در ناتو آرا جمع کند.

به گزارش نشریه تلگراف، ریشی سوناک قصد دارد در این سفر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا را تشویق کند تا از «بن والاس» وزیر دفاع تندرو انگلیس، در رسیدن به منصب ریاست بعدی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حمایت کند.

بن والاس پیش از این علاقه خود را برای مدیریت بلوک نظامی غرب ابراز کرده بود. سوناک روز پنجشنبه در کاخ سفید با بایدن دیدار خواهد کرد. به گفته «کارین ژان پیر» سخنگوی بایدن، این دو مقام ارشد در مورد طیف وسیعی از موضوعات از جمله حمایت از اوکراین، امنیت انرژی و روابط تجاری مذاکره خواهند داشت.

والاس از اعمال تحریم‌های شدید علیه مسکو حمایت کرده و یکی از قوی‌ترین حامیان تامین تسلیحات پیشرفته به کی‌یف بوده است. در دورانی که او وزیر دفاع است، انگلیس اولین کشوری بود که تانک‌های سنگین مدرن را به اوکراین ارائه کرد و به تازگی هم موشک‌های کروز دوربرد طوفان سایه را به سربازان اوکراینی تحویل داد.

بن والاس به طور علنی قصد خود را برای درخواست ریاست ناتو تایید نکرده است، اما به رسانه‌ها گفته است که این شغل «فوق العاده» خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۹:۱۹ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
ریشه های ناتو در حال خشکیدن است. پیمان های ماستکی مثل کمپ دیوید و اسلو و ناتو هیچ دردی را دوا نمی کنند. فواره چون بلند شود سرنگون شود.
آخرین اخبار