گروسی: غنی‌سازی ممنوع نیست، آن را راستی آزمایی می‌کنیم

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به اینکه غنی سازی در ایران راستی آزمایی می شود، به لفاظی نتانیاهو درباره ایران پاسخ داد.

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (دوشنبه) در کنفرانس خبری خود به برخی سوالات در باره برنامه هسته‌ای ایران پاسخ داد.

گروسی ضمن تاکید بر همکاری ایران و آژانس گفت: چیزی که ما در گزارش فصلی گفته‌ایم این است که ما پاسخی از ایران دریافت کرده‌ایم که به یک گزینه ممکن اشاره دارد. به همین دلیل است که گفته‌ایم در خصوص این بخش که مربوط به یک موضوعی با دامنه بسیار گسترده‌تر مربوط می‌شود سوالات بیشتری نداریم. ما به ارزیابی‌ها در این سایت ادامه می‌دهیم که در آن گونه خاصی از آزمایش‌ها انجام شده است. این ارزیابی را عوض نکرده‌ایم. 

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که گفته بود که آژانس در مقابل ایران تسلیم شده ست، گفت: «ما به این‌گونه اظهارنظرات عادت داریم، کار آژانس بی‌طرفانه و فنی است. ما همواره وقایع را آن‌طور که هست، بیان می‌کنیم. درک آن‌ها از این موضوعات به ما ارتباطی ندارد. ما در خصوص نقطه نظرات مقام‌های دولتی اظهارنظر نمی‌کنیم».

وی با تاکید بر اینکه غنی‌سازی اورانیوم ممنوع نیست، گفت: کار ما این است که این (روند) را راستی‌آزمایی و اطلاع‌رسانی کنیم.ما در ماه مارس گذشته یک بیانیه مشترک صادر و تصور می‌کردیم که یک سلسله از اقدامات داوطلبانه نظارتی اضافی صورت خواهد گرفت. ما تعدادی دوربین و ابزارالات الکترونیک نصب کردیم اما اقدامات بیشتری نیاز است و به همین دلیل است که من می‌خواهم آژانس هر چه سریع‌تر قابلیت نظارتی بیشتری داشته باشد. به همین دلیل است که ما باید در محل حضور داشته باشیم و نظارت‌های بیشتری داشته باشیم و باید سریع‌تر پیش برویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۱۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
پس شما هم بالاخره این شربت تلخ را نوش جان کردید
آفرین بر گروسی با این نرمش قهرمانانه وبه رسمیت شناختن
حق مسلم ایران دراستفاده از انرژی هسته ای.
ایران بافرهنگ وباتمدن یکی از ابرتمدنهای بزرگ تاریخ بوده که
همواره اززمان هخامنشیان تاکید برحقوق بشر وصلح
ونوع دوستی داشته وجهان را نمی توان با کنار گذاشتن ایران از
معادلات جهانی فرض کرد
آخرین اخبار