سیستم سرمایش بیمارستان چابهار تا هفته آینده راه‌اندازی می‌شود

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: سیستم سرمایش و چیلر‌های بیمارستان چابهار بیش‌از هشت سال قبل از مدار خارج و تا کنون از کولرگازی و اسپیلت استفاده می‌شد که هم‌اینک با همکاری منطقه آزاد سیستم سرمایشی این بیمارستان تا هفته آینده راه‌اندازی می‌شود.

همایون دادگر گفت: متاسفانه از سال ۱۳۷۹ که درمانگاه تامین اجتماعی ۲۵ تختخوابی تحویل وزارت بهداشت و درمان شده خیلی از بخش‌ها ناقص بوده و این ساختمان نقص‌های زیادی داشته، اما به دلیل حجم بالای مشکلات، مدیریت بهداشت و درمان چابهار مجبور به تحویل آن با وجود همه کمبود‌ها شده است.

وی بیان کرد: متاسفانه مسوولان وقت هیچ اقدام مثبتی برای رفع مشکلات سرمایشی و آب بیمارستان امام علی (ع) نداشتند و بجای رفع مشکلات چیلر‌ها و سیستم سرمایش و تهویه هوا در اتاق‌های مختلف کولرگازی و اسپیلت نصب کرده‌اند که این خود هزینه‌های برق را بالا برده و نگهداری و تعمیرات آن‌ها را سخت‌تر از گذشته کرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار با تایید نبود کولرگازی، سیستم تهویه هوا و بستری شدن بیماران در گرمای طاقت فرسا و آوردن پنکه و استفاده آن توسط بیماران بستری شده در بیمارستان امام علی (ع) ادامه داد: بعد از هشت سال از کار افتادن چیلر‌ها در سال گذشته پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی و خرید چیلر‌های سرمایشی این بیمارستان آغاز شد.

وی گفت: منطقه آزاد چابهار برای سیستم سرمایش بیمارستان امام علی (ع) قول مساعد داده و هم‌اینک در حدود چهار میلیارد تومان پرداخت کرده که در مجموع قرار است هفت میلیارد تومان به بیمارستان برای راه‌اندازی سیستم سرمایشی کمک کنند.

دادگر تصریح کرد: در سال ۱۳۷۹ این ساختمان برای درمانگاه تامین اجتماعی ۲۵ تختخوابی پیش بینی شده و هیچ‌گاه برای حجم بالای تردد و مراجعات فعلی و تعداد ۲۱۸ تخت، امکانات و فضا دیده نشده برای همین شاهد فرسوده شدن سریع بخش‌هایی از ساختمان و از دست دادن مقاومت قبلی هستیم و مجبور شدیم در نهایت با جک آهنی برای عدم ریزش ساختمان بر روی سر بیماران استفاده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار