بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: از بعداز ظهر امروز سه شنبه بر اثر عبور امواج بارشی از زنجان شاهد بارندگی های رگباری در مناطق مختلف این استان خواهیم بود.

ارسطو محمدی کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه از بعداز ظهر امروز بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد، گفت: این شرایط جوی تا روز پنجشنبه هفته جاری ادامه خواهد یافت و طی ۲ روز آینده شاهد بارش های بیشتر همراه با رعد و برق در نقاط مختلف استان خواهیم بود که این شرایط احتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب های محلی را در برخی مناطق تقویت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دمای هوا تا پایان هفته کاهش خواهد بود، یادآورشد: از اوایل هفته آینده دوباره دمای هوا در استان روند افزایشی خواهد گرفت.

محمدی اظهار کرد: هفته آینده نیز سامانه بارشی دیگری وارد استان می شود که بر اثر فعالیت آن بارشهای پراکنده ای در استان روی خواهد داد.

وی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان ۱۵ و ۳۲ درجه، خرمدره ۱۶ و ۳۴ درجه، ابهر ۱۵ و ۳۳ درجه، آببر ۲۲ و ۳۶ درجه، سلطانیه ۱۱ و ۳۰ درجه، قیدار ۱۴ و ۳۳ درجه و ماهنشان ۱۷ و ۳۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

محمدی، دمای هوای فعلی زنجان را ۱۱ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.