بسیج رسانه باید به بزرگترین تشکل جریان ساز رسانه‌ای کشور تبدیل شود

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: بسیج رسانه می‌تواند به بزرگترین تشکل جریان ساز رسانه کشور تبدیل شود و فصل مشترک اقدام تبیینی رسانه‌ها باشد.

نشست هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه استان با حضور مرتضی کارآموزیان رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با اصحاب رسانه استان قزوین در محل بسیج اقشار سپاه قزوین برگزار شد.

مرتضی کارآموزیان در این نشست گفت: اتفاقات زیادی در سه سال گذشته رخ داده و در آینده نیز رویداد‌های متعددی در پیش داریم.

وی افزود: ایران اسلامی پر از حوادث و رویداد‌های مختلف است و برای نمونه موضوع افغانستان و آزادی دیپلمات کشورمان آقای اسدی چند روزی کشور را تحت تاثیر رسانه قرار داد.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور تصریح کرد: نقشه راه بسیج رسانه بر اساس رهنمود‌های رهبری از سال ۸۲ به بعد شکل گرفته و یک مدل مفهومی استخراج شده و میزان مصرف رسانه مردم در هر استان را استخراج کردیم تا برنامه خود را پیاده کنیم.  

وی گفت: سامانه و اطلس رسانه را تهیه و دسته بندی کرده ایم و وضعیت خود را می‌دانیم و ۲۰۰ شاخص را مورد بررسی قرار داده ایم.   

کارآموزیان اظهارداشت: سازمان بسیج رسانه باید به بزرگترین تشکل جریان ساز رسانه کشور تبدیل شود و فصل مشترک اقدام رسانه‌ها همین نهاد است.  

وی گفت: امسال در حرم رضوی وظیفه تزریق امید در جامعه بر عهده بسیج رسانه نهاده شده و چند برنامه بصورت علمی تدوین شده و نقاط ضعف و قوت را می‌دانیم و به چند محور رسیده ایم.

این مسئول بیان کرد: در پژوهش‌ها مشخص شد در برخی حوادث گذشته گاهی محوریت رسانه را از دست دادیم، ولی باید مراقب باشیم در جامعه نا امیدی ایجاد نشود.  

وی اظهارداشت: بعد از فتنه بیش از ۷۰ درصد تولید محتوا در جشنواره ابوذر با حضور شش هزار رسانه برگزار شد، اما برخی موضوع «شکست رسانه» را مطرح کردند که یک تهمت و تزریق ناامیدی بود.

کارآموزیان اظهارداشت: یک سری برنامه‌ها تدوین شده که باید اجرا شود و  این که دراستان قزوین رسانه‌ها دنبال محور‌های اساسی هستند برای ما ارزش دارد و از ایده‌ها استفاده می‌کنیم.

وی افزود: طرح ملی محوریت رسانه با محوریت بسیج شکل گرفته که این کار یکی از نتایج و خروجی‌های هیئت‌های اندیشه ورز بود و باید ایراد‌ها برطرف شود.  

کارآموزیان بیان کرد: جشنواره ابوذر را بازسازی کردیم و، چون دنبال یک برنامه نمایشی و سنگین نیستیم‌ می‌خواهیم مفهوم سازی و کشف مسئله و حل آن را دنبال کنیم.

وی اضافه کرد: دشمن در سال گذشته مفهومی را پیاده کرد و هر چه تولید محتوا داشت در مسیر نا امیدی بکار برد که در جشنواره ابوذر باید حداقل یک موضوع را مطرح کرده و راهکار حل آن را نیز ارائه کرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور یادآورشد: یک سری محور‌های کلی هم ابلاغ شده و امسال باید تولیدات کیفی‌تر باشد و برای ما تعداد آثار مهم نیست و اگر چند اثر خوب تولید شود کافی است.

وی بیان کرد: چرا پیشرفت نظام را رسانه‌های صهیونیستی می‌بینند، اما در داخل به آن اهمیت نمی‌دهیم و دنبال یاس و نا امیدی هستیم لذا در این راستا امسال طرح «راویان پیشرفت» را کلید زدیم که اجرا می‌شود.

کارآموزیان گفت: این طرح با چند هدف اجرایی شده تا روایتگری پیشرفت و کمپینگ خبر خوب را عملی کنیم.  

وی افزود: ما باید تیتر و محتوا بدهیم و رسانه‌ها پرداخت خبر را انجام دهند و در شرایطی که بی بی سی و اینترنشنال سوژه می‌دهد و بقیه آن را دنبال می‌کنند باید ما هم به این موضوع اهمیت دهیم و اقدامات تبیینی انجام دهیم.

کارآموزیان بیان کرد: امروز ذائقه مردم هم تغییر کرده و شاید خبر منفی بیشتر مخاطب دارد و در طرح دیده بان رسانه باید ابتدا روایت گری و مرجعیت رسانه را حفظ کنیم و رسانه‌ها پیگیر مشکلات مردم باشند.

این مسئول اظهارداشت: باید مشکلات را در رسانه‌ها مطرح کرده و پیگیر حل آن باشید تا صدای مردم در رسانه‌ها شنیده شود ئ بازگشت مرجعیت رسانه شکل بگیرد.

وی گفت: با یک خودرو با خبرنگار و مدیر به سطح شهر بروید و پیگیر حل مشکل باشید تا گره گشایی صورت گیرد و اعتقاد داریم این روش خیلی تاثیرگذار است تا نگذاریم نا امیدی در جامعه رسوخ کند.

کارآموزیان اظهارداشت: برگزاری لیگ یا جام رسانه امید، کادر سازی و صدای مردم شدن و پیگیری مطالبات مردم در رسانه را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی گفت: متاسفانه یک تشکل حامی رسانه قوی هم نداریم که از فعالان رسانه حمایت شود و مشکلات صنفی و حقوقی و معیشتی را حل کند که بسیج رسانه‌ها باید بخشی از خلاء را با خدمت بیشتر جبران کند.

در این نشست اصحاب رسانه دیدگاه‌های خود را بیان کردند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار