میانگین نرخ باسوادی زنان در آذربایجان غربی ۸۶.۲ درصد است

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: میانگین نرخ باسوادی زنان این استان طبق آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵ با ۵۰.۷ درصد رشد نسبت به قبل از انقلاب به ۸۶.۲ درصد رسیده است.

حسین حسن خانی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی میزان باسوادی مردان استان را در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در قبل از انقلاب ۶۱.۷ درصد اعلام کرد و گفت: این رقم بعد از انقلاب با رشد ۳۳.۴ درصدی به ۹۵.۱ درصد رسیده است.

طبق گفته وی و بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۰ نرخ باسوادی استان حدود ۸۷.۵ بوده که این رقم در سال ۱۳۹۵ به ۹۰.۷ درصد ارتقا پیدا کرده است.

معاون سوادآموزی استان آذربایجان غربی ادامه داد: درصد باسوادی شهرستان ماکو در سرشماری سال نود ۸۷.۳۷ درصد بوده که در سرشماری سال نود و پنج به ۹۱ درصد رسیده است.

وی گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه شناسایی بی سوادان و ایجاد انگیزه در آن‌ها برای حضور در کلاس‌های درس با روش‌های قدیمی میسر نیست لذا فراخوان نخستین رویداد بین المللی با موضوع رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید در حال اجراست تا بتوانیم از ایده‌ها و اندیشه‌های صاحب نظران برای شتاب بخشی به سوادآموزی استفاده کنیم.

حسن خانی ضمن اشاره به طرح پالایش محور اضافه کرد: آموزش دهندگان واجدالشریط در صورت تعیین وضعیت بسته‌های ۵۰ نفری و کسب امتیاز لازم مجور فعالیت در نهضت سوادآموزی را کسب می‌کنند.

وی یادآور شد: صدرصد حجم ابلاغی شهرستان ماکو در دوره‌های سه گانه به همت همکاران و آموزش دهندگان تحت پوشش رفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.