سرپرست نظارت براجرای استاندارد اداره کل استاندارد استان یزد گفت: نمونه برداری از واحد‌های تولیدی و صنعتی استان، درم قایسه با مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد رشد داشته است.

زهراشاه خواجه سرپرست نظارت براجرای استاندارد اداره کل استاندارد استان یزد گفت: در ۲ ماهه‌ اول سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۲۳ نمونه برداری از واحد‌های تولیدی و صنعتی تحت پوشش اداره کل استاندارداستان یزد انجام شده است، در حالی که این عدد برای مدت مشابه امسال به ۶۷۷ مورد رسیده، که در کارنامه عملکرد استاندارد یزد، رشد ۶۰ درصدی به ثبت رسید. 

 او ادامه داد: در این مدت مجموع بازرسی و نمونه برداری از واحد‌های تولیدی و صنعتی استان یزد، یک هزارو ۱۳۸ موردگزارش شده است که از این تعداد، ۴۶۱ مورد آن مربوط به بازرسی از این واحد‌هااست و همان گونه که ملاحظه می‌شود درمحور بازرسی نیز در مقایسه با آمار عملکرد مدت مشابه پارسال که عدد ۳۵۵ را داشته ایم، شاهد ۳۰ رشدی هستیم.

سرپرست نظارت براجرای استاندارد اداره کل استاندارد استان یزد، تاکید کرد: از آزمون‌های انجام شده بروی نمونه‌های اخذ شده از واحد‌های تولیدی وصنعتی در این مدت، ۳۹۶ مورد با استاندارد‌های مربوطه منطبق، که در این محوراز عملکرد اداره کل نیز، در مقایسه بامدت مشابه پارسال بیش از ۳۰ رشد داشته ایم. 
 

شاه خواجه درخصوص روندآزمون فرآورده هاگفت: متعاقب نمونه برداری کالا‌ها از واحد‌های تولیدی و حتی بازار، مرحلهی آزمون فرآورده هاآغاز میشود، که ضروری است نمونه‌ها شرایط انطباق با استاندارد‌های ملی ومعتبرمربوطه را احراز کند که در غیر اینصورت، مراتب قانونی تذکر، اخطار، جمع آوری، توقیف و معرفی متخلفان به مراکز حقوقی و قضایی انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.