مصرف روزانه بنزین کشور ۱۱۰ میلیون لیتر است

معاون وزیر نفت گفت:مصرف روزانه بنزین کشور ۱۱۰ میلیون لیتر است که با این وجور مصرف و تولید سربه‌سر شده‌اند.

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز طی روز‌های اخیر درباره جدی شدن این روند ناترازی گفت: مصرف روزانه بنزین کشور ۱۱۰ میلیون لیتر است به گونه ای که مصرف و تولید سربه‌سر شده‌اند. سالانه بیش از یک میلیون خودرو عرضه می‌شود و هیچ خودرویی هم اسقاط نمی‌شود، در صورت ادامه این روند، ما به ناترازی بنزین خواهیم رسید.

او از صدور سالانه حدود ۱.۲ میلیون کارت سوخت نوشماره برای خودرو‌های نو (معادل مصرف ۳.۵ میلیون لیتر بنزین در روز و ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه تبریز به تنهایی) خبر داد و گفت: روند کنونی مصرف بنزین را نمی‌توان با احداث پالایشگاه و پتروپالایشگاه و افزایش تولید بنزین مدیریت کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نسبت به رشد فزاینده مصرف بنزین در کشور هشدار داد و گفت: در ماه‌های ابتدایی سال  و ماه‌های پیش رو به‌ویژه در فصل تابستان باز هم افزایش خواهد یافت.

سالاری به ناترازی در گازوئیل و گاز اشاره کرد و گفت: ناترازی گاز موجب شده که بخش قابل توجهی از تامین سوخت نیروگاه‌ها با گازوئیل صورت بگیرد. مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها به ۱۸ میلیارد لیتر در سال گذشته رسیده است و طبق پیش‌بینی امسال به عدد ۲۲ تا ۲۳ میلیارد لیتر می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
دولتی که می‌خواد هم از خودرو بخوره هم گمرک هم بنزین نتیجش همین می‌شه
آخرین اخبار