بررسی مشکلات دانشگاه گیلان در مجلس شورای اسلامی

در نشست مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با مسئولان دانشگاه گیلان مهمترین مسائل و چالش‌های این دانشگاه بررسی شد.

رییس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در این نشست ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزنده دانشگاه گیلان برای ارتقاء علمی این دانشگاه گفت: دانشگاه گیلان سرمایه‌ای ارزشمند برای استان است که باید با مسئله محور کردن فعالیت‌ها و کیفی سازی کار‌های پژوهشی و فرهنگی توسعه یابد.

محمد رضا احمدی سنگری با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه در حوزه پژوهش و افزایش شرکت‌های دانش بنیان افزود: باید از پتانسیل دانشگاه و دانشجویان در حوزه‌های صنایع، عمرانی، مسایل شهری و توسعه استان استفاده کرد.

وی با تاکید بر تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنایع گفت: باتوجه به اینکه دانشگاه گیلان جزو ۱۰ دانشگاه جامع برتر کشور است تخصیص سرانه بودجه آموزش عالی به این دانشگاه کم است که نمایندگان استان در مجلس و کمیسیون آموزش عالی پیگیری خواهند کرد.

رییس دانشگاه گیلان هم در این نشست با ارایه گزارشی از دستاورد‌های پژوهشی، آموزشی و فناوری این دانشگاه گفت: دانشگاه گیلان حدود ۲۰ هزار دانشجو دارد که کیفیت گرایی در تولید علم هدف و برنامه این مجموعه آموزشی برای پرورش نیرو‌های نخبه است.

فرید نجفی به ظرفیت بالای این دانشگاه در تولید طرح‌های پژوهشی اشاره و افزود: دانشگاه گیلان آمادگی دارد با استفاده از طرح‌های پژوهشی مشکلات شهری از جمله ساماندهی پسماند و آسفالت راه‌ها را در همکاری با دیگردستگاه‌ها اجرایی حل کند.

وی جلسه با نمایندگان را مایه پویایی و پیشرفت دانشگاه دانست و گفت: تاثیرگذاری دانشگاه در عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی نیازمند حمایت‌های بیشتر و تامین منابع مالی است.

در ادامه این نشست سید علی آقازاده نماینده رشت و خمام، احمد دنیا مالی نماینده مردم بندر انزلی، رسول فرخی نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدعباسی مسئول نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه، معاونان و مدیران دانشگاه گیلان هریک دیدگاه‌های خود را در خصوص نقش کلیدی دانشگاه در اشتغال دانش آموختگان، ضرورت بازنگری در سرانه بودجه آموزش عالی دانشگاه، افزایش و تجهیز خوابگاه دانشجویان به ویژه خوابگاه متاهلی، جذب دانشجویان غیر ایرانی، لزوم تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام دانشگاه، اتمام دانشکده شرق گیلان، تقویت فعالیت‌های فرهنگی، ایجاد رشته‌های مورد نیاز دریانوری و کشاورزی و تهیه مقاله‌های طبق نیاز استان و کشور بیان کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.