رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر از برگزاری یادواره شهید «رسول حیدری» اولین شهید محور مقاومت دراین شهرستان خبر داد.

محمد ابراهیم مرادی گفت: یادواره سردار شهید حاج رسول حیدری اولین شهید محور مقاومت در ملایر برگزار می‌شود.

او از برگزاری این یادواره در ساعت ۱۸ روز جمعه ۱۹ خردادماه در سینما بهمن ملایر خبر داد و افزود: این مراسم با سخنرانی سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه کشور برگزار می‌شود. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر تصریح کرد: شهید رسول حیدری پس از سال‎ها مجاهدت و تلاش در راه حق، در روز عید غدیر سال ۱۳۷۲ (۱۹ خرداد) در کشور بوسنی هرزگوین و در بوسنیای مرکزی واقع در شهر ویسوکو متوجه شد که منطقه‌ای از جاده وسیوکو توسط نیرو‌های کروات آلوده شده که این مسیر، مسیر عبور ایرانیان بود. 

مرادی افزود: این شهید دستور داد که تا اطلاع ثانوی کسی از این مسیر عبور نکند و خود به همراه یکی از رزمندگان بوسنی به آن منطقه رفت تا آن جا را مورد بررسی قرار دهد، قبل از حرکت با مادرش تماس تلفنی گرفته و ضمن تبریک عید با حالتی روحانی با همه خداحافظی کرده و به کمین نیرو‌های کروات که در آن زمان با نیرو‌های مسلمان در حال جنگ بودند می‌رود، پس از مقاومت شجاعانه به فیض عظیم شهادت نایل آمده و به بزرگ‌ترین آرزوی خود رسید. 

او یادواره شهدای روستای پری زنگنه ملایر، یادواره شهدای جهاد کشاورزی و یادواره شهدای روستای حسین آباد شاملو را نیز از دیگر یادواره‌های شهدای ملایر تا پایان خردادماه دانست و افزود: از ابتدای امسال بیش از ۲۰ یادواره شهدا در ملایر در مناسبت‌های مختلف برگزار شده و همچنان ادامه دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر به برنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر در ایام تابستان اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس‌های قرآن در نمازخانه اداره و همچنین مرکز میدان جهاد در رشته‌های روخوانی و روان خوانی و قرائت بزای خانواده‌های شاهد و ایثارگر در حال برگزاری است و در تابستان نیز ادامه دارد. همچنین اردو‌های زیارتی برای فعالان قرآنی شرکت کننده در کلاس‌های برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار