معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی البرز گفت: پیش بینی می‌شود برای امسال بیش از ۴۷ هزار تن گندم از مزارع در این استان برداشت شود.

 ایرج الماسی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی البرز گفت: با بیان اینکه پیش بینی می شود برای امسال بیش از ۴۷ هزار تن گندم، بیش از ۳۰ هزار تن جو و یک هزار و ۲۰۰ تن کلزا برداشت شود، گفت: برای کنترل و نظارت در امر برداشت محصول ۱۲ اکیپ فعال شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان البرز گفت: در استان البرز برای سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ حدود ۹ هزار و ۶۰۰ هکتار گندم و هفت هزار و ۹۰ هکتار جو و همچنین ۴۷۲ هکتار کلزا در اراضی زراعی این استان کشت شد.

او گفت: برای برداشت به موقع و مناسب محصول نیز ۱۲ دستگاه کمباین بومی و مستقر در استان فعال شده‌اند و پیش بینی می‌شود که بین ۷۰ تا ۸۰ دستگاه کمباین مهاجر نیز به کمک امر برداشت در استان البرز بیایند.

الماسی افزود: برای اینکه بتوانیم از دسترنج کشاورزان برای یک سال زراعی حفظ و حفاظت و یک برداشت خوبی را پیش رو داشته باشیم تمام دستگاه‌های استان پای کار آمده اند که در راس آن ها استاندار به عنوان رییس ستاد برداشت و فرمانداران در شهرستان‌ها هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان البرز گفت: همچنین ادارات کل غله، تعاون روستایی و پشتیبانی امور دام برای خرید محصولات آمادگی کامل دارند ضمن اینکه شرکت فرآورده های نفتی برای تامین به موقع سوخت کمباین‌ها و حفاظت محیط زیست، بحران استانداری و آتش نشانی‌ها برای جلوگیری از حوادث احتمالی آمادگی کامل را دارند.

او گفت: پلیس راهور و راه، اداره کل راهداری، تعاونی کمباین داران و بانک کشاورزی نیز در کنار ما حاضر هستند تا برداشت خوبی برای سال زراعی جاری داشته باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان البرز افزود: در سال زراعی جاری که هم اکنون در انتهای آن قرار داریم بیش از هشت هزار و ۵۰۰ هکتار مبارزه با علف‌های هرز در مزارع انجام شده ضمن اینکه بیش از ۱۷ هزار هکتار مبارزه با آفات سن مادری و پوره سن نیز انجام شد.

الماسی با بیان اینکه ستادهای برداشت شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران برگزار شده و مراکز خرید آمادگی لازم برای خرید دارند، تصریح کرد: پنج مرکز خرید در استان آمادگی تحویل محصول برداشتی از مزارع استان را دارند که شامل مرکز خرید پارس افق ساوجبلاغ، سیلوی شهید علمی فردیس و کرج، تعاونی احمدآباد نظرآباد، خورشید دانه نظرآباد و تعاونی اشتهارد هستند.

او گفت:‌ همچنین پشتیبانی امور دام برای خرید محصول جو و سیلوی شهید علمی برای خرید دانه روغنی کلزا آمادگی دارند.

برچسب ها: برداشت گندم ، مزارع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.