حدنگاری ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه اکنون از ۱۸ میلیون هکتار اراضی کشاورزی کشور ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار حدنگاری شده است؛ پیش‌بینی کرد تا پایان امسال بیش از ۷۰ درصد اراضی کشاورزی کشور حد نگاری شود.

حسن بابایی معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حاشیه نشست مدیران واحد‌های ثبت اسناد استان کرمانشاه از حدنگاری طرح کاداستر ۹۹ درصد اراضی ملی کشور خبر داد و گفت : در حال حاضر بیش از ۱۳۴ میلیون هکتار اراضی کشاورزی، ملی و دولتی کل کشور حدنگاری شده است.

وی حدنگاری را یک کار مقدس در راستای کمک به مردم بویژه کشاورزان عنوان کرد و گفت: با ثبت مالکیت اراضی کشاورزی و تعیین حد و حدود اراضی ما بین کشاورزان از بروز اختلافات و درگیری‌های فراوانی بین آنان جلوگیری می‌شود.

این مقام مسئول بیشتر اختلافات بین کشاورزان را مربوط به تعیین حد و حدود مابین اراضی آنان و همچنین مالکیت زمین ذکر کرد و افزود: در مواردی حتی شاهد قتل بر سر اختلاف مابین حد و حدود زمین کشاورزی بین روستاییان بودیم که با حد نگاری بسیاری از این مسائل و مشکلات از بین می‌رود.

برنامه سازمان ثبت اسناد و املاک حدنگاری بیش از ۷۰ درصد زمین‌های کشاورزی است

وی ارزیابی و بررسی عملکرد تک به تک تمام مدیران واحد‌های ثبتی شهرستان‌های کشور در خصوص اجرای برنامه حد نگاری یا کاداستر در حوزه ارضی کشاورزی، اراضی ملی، اراضی شهری و روستایی را هدف اصلی خود از سفر به استان‌ها اعلام کرد و بیان داشت: در این سفر‌ها در دیدار چهره به چهره با مدیران واحد‌های ثبت اسناد و املاک شهرستان‌ها و حتی مردم از نزدیک در جریان مشکلات سر راه آن‌ها قرار می‌گیریم و در راستای حل آن اقدام می‌کنیم.

بابایی تسریع در روند اجرای طرح حدنگاری را یکی دیگر از اهداف مهم خود در سفر به استان‌های کشور عنوان کرد و بر تعامل و هم افزایی سایر دستگاه‌های مختلف با سازمان ثبت اسناد و املاک تاکید کرد و آن را عامل مهمی در اجرای ۱۰۰ درصدی حدنگار عنوان کرد که در این سفر‌ها به دنبال تقویت این تعامل با سایر دستگاه‌ها است.

وی از سایر دستگاه‌ها مانند جهاد کشاورزی، سازمان منابع طبیعی و امور اراضی منابع طبیعی و دیگر ارگان‌ها خواست در اجرای حدنگاری (کاداستر) به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور کمک کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.