امضای توافقنامه همکاری بین صدا و سیما و شرکت برق 

 توافقنامه همکاری برای فرهنگ سازی در مدیریت مصرف برق بین شرکت توزیع نیروی برق استان با صداوسیمای قزوین منعقد شد.

 انبارلویی مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین در این نشست گفت: امسال باید نسبت به سال گذشته گام‌های بهتر و بیشتری برداریم. در مورد مصرف برق در تابستان و گاز در زمستان نیاز به ایجاد قرارگاه رسانه‌ای است تا در آن عملیات تاثیرگذار انجام شود. در اولین روز اجرای طرح تغییر ساعت کاری ادارات گزارش‌هایی از فعالیت سازمان‌های مختلف پخش شد که تعدادی از مردم مطلع نبودند و برای اجرای موفق طرح باید اطلاع رسانی بیشتری انجام شود.
 
وی افزود: برای اجرای طرح تشویقی مدیریت مصرف برق با کمک رسانه بهتر به ثمر می‌نشیند. برنامه صبحگاهی سیما بخاطر فرهنگ سازی مدیریت مصرف برق ساعت ۵ و ۴۵ دقیقه صبح پخش می‌شود.
 
انبارلویی اظهار داشت: بخش‌های خبری مشترک با استان البرز که بزودی پخش خواهد شد ظرفیت جدید فرهنگ سازی برای مصرف برق با استان‌های همجوار است. خبر ۲۰ هم به مراتب اطلاع‌رسانی‌های روزانه را انجام خواهد داد. بیش از ۳ هزار واحد صنعتی در استان فعال است و از طریق رسانه می‌توان در مدیریت مصرف فرهنگ سازی کرد.
 
مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین تصریح کرد: امسال اگر کمک کنیم برق صنایع قطع نشود و کمترین قطعی داشته باشیم به موفقیت دست یافته‌ایم. اطلاع رسانی لحظه‌ای می‌تواند به مخاطب نشان دهد که در کدام منطقه افزایش مصرف را شاهد هستیم.
 
وی گفت: با پخش زیرنویس هم بصورت لحظه‌ای می‌توان اطلاع رسانی کرد در خبر‌های هشدار، پخش زیرنویس بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
 
انبارلویی افزود: در زمینه پاداش مدیریت مصرف هم باید اطلاع رسانی دقیق همراه با جزئیات انجام شود تا مشترکان به طور کامل آگاه شوند.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هم گفت: سال گذشته طبق بررسی‌های انجام شده، ادارات و بخصوص بانک‌ها جزو مشترکان پرمصرف بودند که هیچ مدیریتی بر آن اعمال نمی‌شد.
 
خواجه وند افزود: در حال حاضر همه بانک‌ها و سایر ادارات مجهز به کنتور هوشمند شده‌اند و حتی خود مشترکان ادارات با دسترسی می‌توانند میزان مصرف خود را پایش کنند.
 
وی اظهار داشت: در استان مناطقی وجود دارد که بیش از سه برابر الگوی مصرف می‌کنند. برای برخی مشترکان خانگی پرمصرف هم کنتور‌های هوشمند نصب شده است تا رویت‌پذیر و کنترل‌پذیر باشند.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در ادامه گفت: برخی ادارات در سال گذشته مطابق مصوبه هیأت وزیران عمل نکردند که امسال امیدواریم با اقدامات انجام شده در مدیریت مصرف برق، شاهد عملکرد بهتری باشیم.

برچسب ها: شرکت برق ، صدا و سیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار