۱۰ مرکز درمانی آماده ارائه خدمت به حجاج/ سلامت زائران به صورت مستمر کنترل می‌شود

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با بیان این که ۱۰ مرکز درمانی آماده خدمت رسانی به حجاج در مکه و مدینه هستند، گفت: جهت برگزاری ایمن مراسم حج، کادر درمان هلال احمر سلامت زائران را به صورت مستمر کنترل می‌کنند.

سیدعلی مرعشی،  رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه ۲ درمانگاه شبانه روزی و سه مطب پزشکی در مدینه فعال است و به حجاج خدمت رسانی می‌کند، گفت: علاوه بر حضور پزشک در ۶۵ هتل محل اقامت زائران ایرانی در مکه، ۴ درمانگاه ۱۶ ساعته در هتل‌های میدان، زهره‌السعد، العلیان الماسی و دفلی مکه فعال شده است و خدمات درمانی سطح ۲ در این درمانگاه‌ها به زائران ارائه می‌شود.

وی افزود: بیمارستان هلال احمر ایران در مکه نیز با ترخیص دارو و تجهیزات، فعالیت خود را برای خدمت به حجاج ایرانی آغاز کرده است. این بیمارستان دارای بخش‌های اورژانس، بستری زنان، مردان، CCU، آزمایشگاه، رادیولوژی، پلی کلینیک تخصصی، داروخانه و واحد امداد و انتقال است. همچنین واحد رابطین پزشکان عرب زبان برای انتقال بیماران ایرانی به بیمارستان‌های سعودی در این مرکز فعال شده است.

مرعشی ادامه داد: از روز سوم خردادماه و همزمان با اعزام حجاج به عربستان تا پایان روز ۱۶ خردادماه، ۱۱ هزار و ۵۰۸ خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز هلال احمر به حجاج ارائه شده است.

وی افزود: در این مدت در مجموع، ۳۸۹۷ مورد ویزیت عمومی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی و ۳۹۸ مورد نیز ویزیت پزشکان متخصص به حجاج ارائه شده است. همچنین ۲۹ مورد بستری اورژانس، ۲۸۳۳ مورد خدمات نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه به حجاج کشورمان ارائه شده است.

مرعشی تعداد نسخ درمانگاه‌ها و داروخانه بیمارستان برای حجاج را ۴ هزار و ۷۸ مورد اعلام کرد و افزود: ۲۷۰ مورد امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه شده در این مدت بوده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در حال حاضر ۳ زائر در بیمارستان هلال‌احمر ایران در مکه و بیمارستان سعودی بستری هستند.

مرعشی با بیان اینکه بیشترین علل مراجعه زائران برای کنترل فشار، قندخون، بیماری‌های قلبی و علائم کوفتگی بدن و سرماخوردگی بوده، افزود: دلیل عمده مشکلات به وجود آمده برای زائران، ناشی از دمای بالای هوا و پیاده‌روی طولانی در طول روز و در هوای گرم و سپس استراحت در مقابل کولر‌های گازی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار