سرمایه در گردش، عمده‌ترین مشکل سرمایه‌گذاران در گیلان

استاندار گیلان با بیان اینکه سرمایه‌گذاران فعال استان با مشکل سرمایه در گردش مواجهند، گفت: بانک‌های عامل برای رفع این مشکل تلاش کنند.

اسدالله عباسی استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۱۷ خرداد ماه) در جلسه رفع موانع تولید استان، عمده‌ترین مشکل سرمایه‌گذاران در گیلان را مسئله سرمایه در گردش اعلام کرد و گفت: برخی از سرمایه‌گذاران فعال که به ایجاد اشتغال در استان کمک می‌کنند با مشکل سرمایه در گردش مواجهند که باید بانک‌های عامل از همه ظرفیت خود برای رفع مشکل تلاش کنند.

او بر کاهش مراحل بوروکراسی اداری برای توسعه سرمایه‌گذاری در گیلان تأکید کرد و افزود: در این راستا و در صورت وجود موانع بر سر راه برخی از تولید کنندگان باید جلسات کارگروه رفع موانع تولید به فوریت برگزار شود.

استاندار گیلان همچنین به اهمیت اجرایی شدن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اشاره و تصریح کرد: این ستاد یکی از مهم‌ترین کارگروه‌ها به شمار می‌رود که نقش مهمی در تحقق شعار سال دارد، از این رو باید تمامی مصوبات ستاد کارگروه رفع موانع تولید در سال ۱۴۰۱ بررسی و میزان تحقق این مصوبات هم مشخص شود.

عباسی با تأکید بر اینکه باید به شیوه‌ای مدیریت کنید که حتی یک نیروی کار در استان بیکار نشود، گفت: در جلسات کارگروه روند اجرایی شدن مصوبات بررسی شود تا از این طریق میزان تحقق مصوبات را بتوان بررسی کرد.

اهمیت نقش شرکت‌های دانش بنیان در ایجاد اشتغال 

او با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور نقش شرکت‌های دانش بنیان در توسعه و ایجاد اشتغال بسیار مهم است، افزود: اولویت در گیلان باید تولیدات دانش بنیان باشد و در این راستا از تمامی ظرفیت نخبگان دانشگاهی استفاده شود، زیرا این افراد احتیاج زیادی به تسهیلات نداشته و فقط خواستار امکانات هستند.

استاندار با ابراز خرسندی از عملکرد مناسب در حوزه مشاغل خانگی و ایجاد اشتغال در گیلان تصریح کرد: سال گذشته در حوزه مشاغل خانگی، روستایی در بخش تبصره ۱۸ به خوبی عمل شد از این رو با عملکرد جهادی مدیران در سال جدید هم باید همین روند با قدرت تحقق پیدا کند.

عباسی با بیان اینکه باید انگیزه کار کردن بیش از پیش در جوانان و کارگران فراهم شود، گفت: دستگاه‌های نظارتی و اجرایی بر روی میزان حقوق دریافتی کارگران طبق مصوبه وزارت کار نظارت کنند و اجازه ندهند حقی از کسی ضایع شود.

 توسعه صادرات محصولات تولیدی گیلان تسهیل شود

او یکی از برنامه‌های دولت به ویژه استان‌های کشاورزی و ساحلی را توسعه صادرات محصولات غیرنفتی برشمرد و افزود: برخی از سرمایه گذاران فعال در حوزه محصولات گلخانه‌ای، بازار هدف و جهانی خود را شناخته و به دنبال ایجاد ارزآوری برای کشور هستند لذا مدیران دستگاه‌های اجرایی مشکلات آنان را برطرف کنند. 

استاندار گیلان بر نظارت ویژه بر روند صادرات محصولات غیرنفتی در این استان توسط جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی تأکید کرد.

عباسی تصریح کرد: امکانات بسیار خوبی در خصوص افزایش صادرات محصولات کشاورزی، دامی آبزی پروری و صنایع دستی داریم، لیکن جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی باید میزان استفاده از ظرفیت صادرات را به استانداری گیلان اعلام کنند.

سرمایه در گردش، عمده‌ترین مشکل سرمایه‌گذاران در گیلان

او با بیان اینکه مدیران بانک‌های عامل باید در اعطا تسهیلات به سرمایه گذاران عدالت را رعایت کنند، گفت: سلیقه‌ای عمل کردن بانک‌ها در اعطای تسهیلات یک معضل بزرگ در راستای تحقق شعار سال و عدالت اجتماعی است که در این خصوص تصمیماتی خوبی اتخاذ شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.