استقبال سازمان ملل از بازگشایی سفارت ایران در عربستان

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل از بازگشایی سفارت ایران در عربستان استقبال و اعلام کرد این اقدامات برای منطقه مفید است.

ایران سفارت خود را در عربستان سعودی روز سه شنبه هفت سال پس از قطع روابط آن‌ها در سال ۲۰۱۶ بازگشایی کرد،. این مراسم در داخل محوطه سفارت ایران در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد.

براساس گزارش سی جی تی ان، در این مراسم نمایندگان وزارت خارجه ایران و عربستان سعودی حضور داشتند. بر اساس اعلام وزارت امور خارجه ایران، سرکنسولگری ایران در جده و دفتر نمایندگی آن در سازمان همکاری اسلامی نیز یک امروز (چهارشنبه) بازگشایی خواهد شد.

بازگشایی سفارت ایران در عربستان سعودی از نظر بسیاری به عنوان یک اقدام مثبت در خاورمیانه تلقی شده است. برهمین اساس استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل  در یک نشست خبری روزانه گفت: «فکر می‌کنم هر زمان که دو کشور، به‌ویژه دو کشور با نفوذ زیاد در آن منطقه، در خلیج فارس، درگیر گفتگوی باز و سازنده باشند، برای منطقه مفید است».

گام اصلی به سوی آشتی سه ماه پس از توافق دو طرف برای احیای روابط دوجانبه در توافقی که با میانجیگری چین انجام شد، انجام شد.

در ماه مارس، عربستان سعودی و ایران به توافقی اساسی در پکن برای از سرگیری روابط دیپلماتیک و بازگشایی سفارت‌ها و نمایندگی‌های خود دست یافتند. از آن زمان تاکنون، دو کشور به پیشروی خود در جهت احیای روابط دیپلماتیک ادامه داده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
مدیران ارشد اسراییل وحشت میکنند،اگر واقعا این قضیه اتحاد کشورهای خلیج فارس عملی بشه،،میلیاردها دلار در سال از هزینه های تحمیلی اردوگاه غرب کم میشه ،واقعا اگر این اتفاق مبارک رخ بده،کشورهای مسلمان و منطقه به این درک برسن که اتحادشان چقدر منافع متعدد سیاسی ،امنیتی ،اقتصادی برای همه کشورهای منطقه داره عالی میشه،وفقر کم میشه ،،انشاعالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
بسیار ممنون
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۸:۵۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
ماشاءالله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
بسیار عالی و مبارک . خدا را هزاران مرتبه شکر. احسنت به درایت و خرد مسئولان محترم دو کشور.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۶:۴۷ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
سلام،

این روابط گسترده تر خواهد شد و حوزه های بیشتری را شامل خواهد شد.
Denmark
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
من اخرش نفهمیدم سازمان ملل خوبه یا بده
آخرین اخبار