واگذاری ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن در بیرجند به ۶ انبوه ساز

سرپرست راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۶ انبوه ساز در بیرجند کار ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن را بر عهده دارند.

مودی سرپرست راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۳۸ هزار و ۱۷۸ نفر در بیرجند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۶ هزار و ۶۳۳ نفر واجد شرایط ۴ گانه و تأیید نهایی شده اند.

او افزود: زمین برای ساخت افراد واجد شرایط در دو سایت ۲۷ هکتاری معصومیه (سایت اداری) در ۱۶۵ واحد و اراضی زعفرانیه در ۲ هزار و ۷۲ واحد تخصیص یافته است.

مودی با اشاره به شدت گرفتن ساخت و ساز‌ها در اراضی زعفرانیه اظهار کرد: اکثریت واحد‌های در حال ساخت به مراحل فنداسیون، اجرای سقف و سفت کاری رسیده است.

سرپرست راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه ساخت و ساز این واحد‌ها در اراضی زعفرانیه به ۶ شرکت انبوه ساز واگذار شده است، گفت: واحد‌های مسکونی در این اراضی در بلوک‌های ۸ و ۱۰ واحدی با متراژ‌های ۱۰۲ تا ۱۲۳ متر غیرمفید اجرا شده است.

او گفت: در تمام بلوکه‌ها فنداسیون اجرا شده است.

مودی با اشاره به اینکه در سایت اداری هر قطعه زمین به ۵ متقاضی واگذار و کار ساخت با اشخاص خصوصی است، تصریح کرد: روند ساخت و ساز در این اراضی به دلیل خصوصی بودن ساخت و ساز‌ها کند است.

سرپرست راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: متقاضیان این اراضی تنها دو سال مهلت ساخت دارند که در صورت اجرا نشدن طرح، زمین واگذار شده از متقاضیان پس گرفته می‌شود.

به گفته او در این طرح ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۲۳ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله اعطا می‌شود.

مودی گفت: مصوبه جدید شورای پول و اعتبار در خصوص افزایش مبلغ وام به ۵۵۰ میلیون تومان و کاهش نرخ سود به ۱۸ درصد نیز ابلاغ شده و هنوز به استان تخصیص نیافته که به محض ابلاغ اعتبار به تمام مشمولین اعطا می‌شود.

در استان ۱۰۲ هزار و ۳۲۹ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳۱ هزار و ۶۱۶ متقاضی واجد شرایط ۴ گانه و تأیید نهایی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.