روستا، مرکز اصلی ایجاد مشاغل خانگی

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری مرکزی: سهم مشاغل خانگی در کشور قابل قبول نیست و اگر این سهم بخواهد افزیش پیدا کند مرکز آن در روستاهاست.

دومین نشست از سلسله نشست‌های روستایاران با موضوع بررسی راهکار‌ها و معرفی الگو‌های موفق کارآفرینی و سرمایه گذاری در روستا‌ها برگزار شد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری مرکزی در این نشست با توجه به اسم گذاری سال به نام مهار تورم و رشد تولید، توجه به مقوله افزایش تولید و خدمات در روستا‌ها را یکی از موضوعات مهم دانست و گفت: به همین دلیل دفتر امور روستایی و شورا‌ها با همکاری دهیاری‌ها سعی می‌کند برای کمک به رفع موانع تولید در روستا‌ها بخصوص کمک به رونق کسب و کار و مشاغل خانگی در سال جاری حمایت‌های خوبی از تولید کنندگان داشته باشیم.
پاکپور افزود: سهم مشاغل خانگی امروز در کشور سهم قابل قبولی نیست و اگر این سهم بخواهد افزیش پیدا کند کانون آن در روستاهاست، چراکه اقتصاد روستا‌ها مبتنی بر کسب و کار‌های کوچک و خانگی است.
او تصریح کرد: اگر بخواهیم سهم حوزه اقتصاد در اقتصاد کلان کشور را افزایش دهیم باید از روستا‌ها شروع کنیم و از تولیدکنندگان و بنگاه‌های کوچک اقتصادی و کارآفرینان در حوزه مشاغل خانگی حمایت کنیم.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری مرکزی نقش دهیاران را در تسهیل گری این امر را حائز اهمیت خواند و گفت: این نشست به عنوان معرفی الگو‌های موفق و فرصت‌های سرمایه گذاری برگزار شده و در این راستا دهیاران با آخرین الگو‌های موفق در حوزه سرمایه گذاری در روستا‌ها آشنا شدند.
پاکپور افزود: امید است دهیاران بتوانند از این تجربیات موفق در انتقال به روستائیان کمک کنند و با هم افزایی بین کارآفرینان، تولیدکنندگان و ارکان مؤثر در توسعه روستایی که نقش دهیاری‌ها بسیار حائز اهمیت است، در سال جاری تمام تلاش خود را معطوف به رونق بخشی در عرصه تولید کشور کنیم.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.