تا زمانی که تکرارپذیر باشیم خطا پذیر خواهیم بود

در حوزه جنگ رسانه‌ای تا زمانی که تکرارپذیر باشیم، خطاپذیر نیز خواهیم بود و نباید مسئولان واژه جنگ رسانه‌ای را بعنوان یک شعار استفاده کنند.

سینا قربانی تحلیلگر مسائل رسانه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هر ملتی دارای ارزش‌های حساس و حیاتی از جمله الگو‌های رفتاری متفاوت در زمینه‌های مختلف دینی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است، لذا به چالش کشیده شدن این مولفه‌ها می‌تواند حیات آن ملت را به خطر بیندازد.

او افزود: جمهوری اسلامی از ابتدا آغاز انقلاب اسلامی در ۲ حوزه رفتاری و ساختاری با جنگ رسانه‌ای مواجه بود که در دهه اخیر به دلیل ظهور شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های نوین میدان این جنگ گسترده‌تر شد اما متاسفانه راهبرد‌های مقابله‌ای و امکانات فنی ما در دولت یازدهم و دوازدهم متناسب با سطح تهاجمات تقویت نگردید.

قربانی ادامه داد: تبیین باید یک رویکرد باشد نه یک فرم؛ متاسفانه در حال حاضر بسیاری از مسئولان  استانی به‌جای اینکه امکانات لازم را برای تقویت مقابله با تهاجمات رسانه‌ای در اختیار متخصصین قرار بدهند با نگاه‌های سلیقه‌ای امکانات و منابع را در اختیار بخش‌های دیگر قرار می‌دهند و نتیجتا این می‌شود که ما هر روز با سطح تهاجمات بیشتری از سوی دشمن روبرو هستیم و خدمات جمهوری اسلامی نیز در افکارعمومی از سوی رسانه‌های فارسی زبان خارجی، وارونه روایت می‌شود.

این کارشناس‌ارشد مطالعات رسانه گفت:جنگ رسانه‌ای در دو حوزه ساختاری و رفتاری در سطوح راهبری، میانی، عملیاتی و تاکتیکی شکل گرفته است و دشمن در حوزه‌های واگرایی درونی، واگرایی اعتقادی، مدیریت احساسات و مدیریت ادراکات تمرکز ویژه‌ای دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار