اختصاص ۷۰۰ تن آرد مازاد به نانوایی های استان قزوین

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین گفت: با پیگیری‌های انجام شده و در راستای درخواست‌های مردمی، ۷۰۰ تن آرد مازاد به سهمیه آرد استان اضافه شد.

علی رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین در حاشیه بازدید از نانوایی‌هایی الموت شرقی گفت: این افزایش سهمیه با توجه به ازدحام و طولانی شدن صف نانوایی‌ها در استان و به ویژه در مناطقی که کارگران فصلی و گردشگران بیشتر رفت و آمد می‌کنند، صورت گرفته است. 

وی افزود: برای تسهیل دسترسی مردم استان به نان دو اقدام مهم انجام شده است، اقدام نخست اضافه شدن ۷۰۰ تن آرد به سهمیه استان می‌باشد که قرار است این رقم بین نانوایی‌هایی که نیاز بیشتری دارند توزیع شود. 

رحمانی گفت: اقدام دوم افزایش اختیارات فرمانداران برای کنترل توزیع سهمیه‌های آرد است که این موضوع باعث می‌شود با تشخیص فرمانداران سهمیه در مناطقی که مسافرین یا کارگران فصلی بیشتری را شامل می‌شوند به مقدار لازم افزایش یابد.

این مسئول تاکید کرد: در سامانه جدید اتفاقات بسیار خوبی در حوزه نظارت بر توزیع آرد افتاده است، طبیعی است که با توجه به نقص اطلاعات، آموزش‌ها و همچنین جدید بودن روش‌ها ما شاهد مشکلات جزئی باشیم که این مشکلات هم با پیگیری قابل حل خواهد بود.

رحمانی خاطر نشان کرد: مردم عزیز استان مطمئن باشند که اجرای طرح جدید سهمیه هوشمند آرد در مجموع به نفع مردم بوده و جلوی بسیاری از تخلفات را گرفته است، مدیران استان هم با جدیت مشکلات موجود را پیگیری خواهند کرد تا مردم در این زمینه دچار آسیب نشوند.

معاون اقتصادی استاندار در پایان افزود: با هدف حمایت از نانوایان عزیزی که به عنوان یک قشر زحمت کش برای معیشت مردم تلاش می‌کنند حتما با معدود خبازانی که تخلف داشته باشند به صورت قاطع برخورد و سهمیه آرد آن‌ها در اختیار نانوایان دیگر قرار خواهد گرفت، ضمن اینکه در صورت لزوم مجوز‌های جدید برای دایر شدن نانوایی‌های بیشتر صادر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار