مالیات بر خانه‌های خالی به کجا رسید؟ + فیلم

قرار بود از مالکان خانه‌هایی که صاحب ملک یا مستاجری در آن حضور ندارند، مالیات اخذ شود.

۲۰۰ هزار واحد مسکونی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده‌اند. پیش از این، اطلاعات ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی ارسال شده بود که مراحل اخذ مالیات از آن‌ها آغاز شده است.
افرادی که بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی خالی دارند در اولویت نخست معرفی به سازمان امور مالیاتی قرار دارند که شناسایی و برگه مالیاتی برای آن‌ها صادر شده است. به ترتیب کسانی که مالک خانه‌های خالی کمتری هستند در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند تا در نهایت صاحبان یک تا دو واحد، هدف مالیات قرار گیرند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۶:۴۲ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
آقای فلفل این جزو راهکار های کوتاه مدت مجلس و دولت برای مسکن بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
فعلا بلاتکلیف مانده
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۰۸:۴۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
بعضی ازآدمهاپولشون وبیشترازجونشون دوست دارن خیلیهاازمالیات راهت فرار می کنندچراعلتش در بازرسی فاسد
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۱:۰۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
هر چند مالیات بر خانه های خالی لازم و امری درست است ،اما اینها مشکل مردم خصوصا در موضوع مسکن را حل نخواهد کرد.
اگر دولت واقعا اینکار را به عنوان راه حل قبول کرده افرادی به دولت آدرس غلط داده اند و اگر دولت می‌خواهد مردم را دلخوش کند ،آدرس غلط دادن هم مشکلی از مردم حل نمی‌کند.
دولت باید با رونق تجارت با دنیای خارج و ارز آوری و توسعه توریسم ثروت ملی را بالا ببرد تا مردم بتوانند زندگی کنند. ثروت باید از خارج از کشور به داخل سرازیر نشود ،نه اینکه دولت دست در جیب مردم کند و ملت هم به ناچار دست در جیب هم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
همانطور که فرضا کسی که ده برابر دیگری در کارخانه ای سهیم است،ده برابر هم دستمزد نگهبان میدهد،باید هزینه های جاری مملکت مانند نظامی وعمرانی توسط مالیاتی که به نسبت دارایی واملاک افراد گرفته میشود،تامین شود.نه از فروش نفت ودیگر منابع که باید برابر بین همه تقسیم شود،ضمنا باید هزینه های اضافی کشور کم شود،مانند استخدام چند برابر مورد نیاز کارمند با راندمان پایین که حقوقی بالاتر از معمول همان کار، در کار آزاد نسبت به دیگران، دریافت میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
آیا اگر کسی فقط یک خانه ارزان قیمت خالی داشت باید مالیات بدهد اما کسیکه یک خانه لوکس با هزار برابر قیمت داشت ودر آن ساکن بود مالیات ندارد؟!!!باید مالیات از تمام املاک کشور پر و خالی متناسب با ارزشش گرفته شود و بین همه مردم ایران به طور برابر باز توزیع شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
اون کسی که خونه داره و توش زندگی میکنه حالا لوکس یا غیر لوکس دیگه مالیات برای چی؟!
اما همون خونه خالی ارزان قیمت چون کسی داخلش نیست باید مالیات بده و اگه میخواد نده خب بده مستاجر که هم درآمدی براش باشه هم یه نفر بتونه زندگی کنه تو این خونه خالی!
ضمنا بیش از دو خونه خالی مالیات تعلق میگیره و اون خونه خالی ارزون به قول شما، مالیاتی نداره! ضمنا همه خونه ها مالیات میدن به شکلهای مختلف ! بعضی جاها سالیانه و بعضی جاها موقع فروش که وقتی میری شهرداری استعالا و... یه مبلغی بهت میگن بده به خاطر عوارض و... که شاخ درمیاری و غیر شهرداری اداره ثبت و مالیات و... انقدر میگرن که خونه ای هم که زندگی میکنی میبینی آخر چندین میلیون یکجا باید بدی !
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۱:۱۴ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
یعنی اگر کسی با کار و فعالیت پنجاه سال زحمت کشید و یک خانه خوب خرید و یک نفر هم تن پروری کرد و خیابان گردی و تفریح و مسافرت هر سال و....و نتوانست خانه خوبی تهیه کند ،از آن که زحمت کشیده بگیرند و بدهند به آن تن پرور خوش گذران ؟؟!!!!!!!
عجب عدالتی ! عجب اسلامی !
جالب است اینگونه عملکرد را پیامبر و ائمه بلد نبودند !!!! پیامبر در این موارد صرفا توصیه و تشویق می‌کردند اغنیا به فقرا کمک کنند. نه اینکه اگر کسی ثروتی داشت به اجبار از او بگیرند و بدهند به کسی که ندارد! خصوصا افرادی که تن به کار و تلاش نمیدادند، مورد نهی پیامبر بودند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
املاکی که در ارث و میراث مانده و هنوز تعیین تکلیف نشده نباید مالیات اخذ شود تا مالکین‌ آن مشخص شود
آخرین اخبار